لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

آغاز جشنواره فيلم لس آنجلس


در جشنواره امسال لس آنجلس، از کلینت ایستوود نیز تجلیل به عمل خواهد آمد
در جشنواره امسال لس آنجلس، از کلینت ایستوود نیز تجلیل به عمل خواهد آمد

جشنواره سالانه فيلم لس آنجلس پنج شنبه ۲۱ ژوئن، به طور رسمی آغاز می شود و به مدت ده روز برگزيده ای از بهترين فيلم های آمريکا و جهان را در رده بندی های مختلف به نمايش می گذارد.


ميزبان جشنواره امسال فارل ويليامز «رپ آرتيست» معروف است. در اين جشنواره از کلينت ايستوود و ميکی رونی هنرپيشه قديمی سينمای هاليوود در آن تجليل خواهد شد. فيلم ايرانی «چهارشنبه سوری» نيز تنها فيلم شرکت کننده از ايران است.


جشنواره فيلم لس آنجلس يکی از معتبرترين فستيوال های سينمايی جهان و شوکيس يا محل ارايه بهترين آثار سينمای مستقل به شمار می رود.


در اين فستيوال که امسال بخش فيلم های مستند خود را با نمايش ۵۰ فيلم به «روزجهانی گرامی داشت زمين» اختصاص داده، از ال گور معاون رييس جمهوری پيشين آمريکا و زحمت های او در راه حفاظت از کره زمين تجليل به عمل می آيد

اين جشنواره در مرکز صنعت سينمای هاليوود، برای فيلمسازان جوان و نوظهور اين امکان را فراهم می کند که برخی از موفق ترين و مطرح ترين تهيه کنندگان و کارگردانان سينمای امروز آمريکا جزو تماشاگران فيلم های آنها باشند.

در اين فستيوال که امسال بخش فيلم های مستند خود را با نمايش ۵۰ فيلم به «روزجهانی گرامی داشت زمين» اختصاص داده، از ال گور معاون رييس جمهوری پيشين آمريکا و زحمت های او در راه حفاظت از کره زمين تجليل به عمل می آيد.


همچنين تماشاگران اين فرصت را خواهند يافت که در يک برنامه بحث و گفت و گو با «مايکل مور» فيلمسازی که امسال در فستيوال کن مورد تجليل قرار گرفت، به بحث و تبادل نظر بپردازند.


در جشنواره فیلم لس آنجلس، از ال گور تجلیل خواهد شد

فارل ويليامز ميزبان فستيوال که برای هنرمندانی چون مورايا کری و گوئن استفانی نيز آهنگ و ترانه ساخته ، همچنين فرصتی خواهد يافت تا فيلم ديگر مورد علاقه خود را که يک اثرعلمی – تخيلی به نام «ارتباط نزديک از نوع سوم» ساخته استيون اسپيلبرگ است، روی صحنه ۷۰ ميلی متری فستيوال تماشا کند.


در جشنواره امسال فيلم لس آنجلس، علاوه بر سمينارهای مختلف درباره ساختن فيلم با بودجه محدود، موسيقی زنده توسط کسکت سيلزمن، يک شوی ليزری با استفاده از موزيک گروه قديمی لد زپلين و بيش از دويست فيلم کوتاه و بلند داستانی و مستند از کشورهای مختلف جهان نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.


در اين ميان يک فيلم منتخب از ايران نيز روز شنبه آينده نمايش داده خواهد شد. فيلم «چهارشنبه سوری»، با شرکت هديه تهرانی و به کارگردانی اصغر فرهادی محصول سال ۲۰۰۶ ايران است و داستان آن در دوران بين چهارشنبه سوری و عيد نوروز اتفاق می افتد.


در اين فيلم با استفاده از استعاره «فالگوش نشستن»، فيلم ساز ضمن بررسی اختلافات عميق فرهنگی بين طبقه بورژوا و کارگر در ايران امروز، زندگی يک زن و شوهر مرفه تهرانی را نيز زير ذره بين قرار داده است.


XS
SM
MD
LG