لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

بیش از ۱۰۵ میلیون دوز واکسن کرونا در آمریکا تزریق شده است


مرکز واکسیناسیون در سیاتل در ایالت واشینگتن
مرکز واکسیناسیون در سیاتل در ایالت واشینگتن

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ در آمریکا اعلام کرده است تا روز شنبه ۲۳ اسفند بیش از ۱۰۵ میلیون و ۷۰۳ هزار دوز واکسن کرونا در در این کشور تزریق شده و بیش از ۱۳۵ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده است.

به گزارش رویترز، آمار اعلام شده برای واکسن‌های مدرنا، فایزر بیوتیک و جانسون- جانسون تا بامداد روز شنبه در آمریکا است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ می‌گوید تا ۲۳ اسفند، بیش از ۶۸ میلیون و ۸۸۴ هزار نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به بیش از ۳۶ میلیون و ۹۲۹ هزار آمریکایی دوز دوم واکسن تزریق شده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید٬ در حالی دولت جو بایدن سرعت واکسیناسیون در آمریکا را تسریع کرده است، اما در ایالت‌های این کشور اقدامات یکپارچه در خصوص اعمال محدودیت‌ها اتخاذ نمی‌شود.

طبق اینگزارش٬ گوین نیوزم، فرماندار و کالیفرنیا به دنبال موج تازه شیوع کرونا دستور محدودیت‌های تازه در این ایالت را داده است . در این ایالت پوشیدن ماسک صورت برای داخل رستوران‌ها اجباری است و مراکز بازی همچون «دیزنی لند» همچنان تعطیل هستند.

این در حالی است که در ایالت فلوریدا هیچ‌گونه محدودیت کرونایی سراسری در این ایالت رعایت نمی‌شود و فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت مانع صدور جریمه برای کسانی ماسک نمی‌پوشند، شده است.

در فلوریدا مراکز بازی از جمله «دیزنی ورلد» از تابستان گذشته تاکنون باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مقابله با بیماری‌های عفونی و مسری در آمریکا، در همین روز از مردم این کشور خواست همچنان محدودیت‌ها را رعایت کرده و ماسک بپوشند.

در همین زمینه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به مردم این کشور هشدار داد که برای بازگشت به وضعیت عادی در طول تابستان، ضروری است که همگان از ماسک استفاده کرده و فاصله گیری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از مردم این کشور خواست برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

جو بایدن در ادامه تاکید کرد که بیش از ۵۲۷ هزار نفر در آمریکا اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیش از کشته‌های آمریکا در دو جنگ جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون در کشور تا ۴ ژوئیه٬ جشن روز استقلال آمریکا٬ وضعیت در آمریکا به حالت عادی برگردد و مردم نیازی به رعایت محدودیت‌های کرونایی نداشته باشند.

با استفاده از رویترز و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG