لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

کیوان صمیمی: حفاظت اطلاعات اوین ۱۱ تن از هم‌بندی‌هایم را تهدید کرده است


کیوان صمیمی، فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و عضو کانون نویسندگان هم‌اکنون دوران محکومیتش را در زندان اوین سپری می‌کند
کیوان صمیمی، فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و عضو کانون نویسندگان هم‌اکنون دوران محکومیتش را در زندان اوین سپری می‌کند

کیوان صمیمی، زندانی سیاسی، عضو کانون نویسندگان ایران و سردبیر نشریه ایران فردا، می‌گوید ۱۱ تن از دوستان و هم‌بندیانش که به او برای برقراری تماس‌های ضروری یاری رسانده‌ بودند، از سوی «حفاظت اطلاعات زندان اوین» تهدید شدند.

آقای صمیمی از بهمن‌ماه پارسال به دلیل انتشار مطالبی درباره جنبش‌های اجتماعی در کانال تلگرامی خود از حق ملاقات و تماس تلفنی با نزدیکان خود محروم شده و مسئولان زندان کارت تلفن او را مسدود کرده‌اند.

این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۷۲ ساله روز چهارشنبه ۳۱ شهریور با انتشار یادداشتی در کانال تلگرام خود ضمن «غیرقانونی» خواندن این اقدام مسئولان زندان اوین نوشت که «نیروهای امنیتی (جمهوری اسلامی ایران) به جز کار خلاف، کار دیگری بلد نیستند».

به نوشته آقای صمیمی، اجرای محرومیت بدون «تفهیم اتهام» و صرفا به صورت «شفاهی» توسط مسئولان زندان به او ابلاغ شده است. او در ادامه یادداشت خود این اقدام را مغایر با ماده ۴۱ آیین‌نامه سازمان زندان‌ها دانسته است.

کیوان صمیمی به دنبال شرکت در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در اردیبهشت ۱۳۹۸ در برابر ساختمان مجلس، ابتدا بازداشت و چند ماه بعد، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

آقای صمیمی از ۱۷ آذر ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

با استفاده از کانال تلگرامی کیوان صمیمی، توئیتر و هرانا/ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG