لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۷

وزیر خارجه آلمان: نشانه‌های گسترده‌ای از جنایات جنگی روسیه وجود دارد


شهر خارکیف اوکراین
شهر خارکیف اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید «نشانه‌های گسترده‌ای» از ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای روس در اوکراین وجود دارد.

آنالنا باربوک پیش از دیدار با وزیران دیگر اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: «در پایان، دادگاه‌ها باید تصمیم بگیرند، اما برای ما، مستند کردن تمام شواهد مهم است».

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز یک‌شنبه گفت که دولت او از انجام تحقیقات برای مستند کردن جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را مسئول این جنایات می‌داند.

در همین حال خبر می‌رسد که شمار کشته‌شدگان حمله موشکی کروز روسیه به ایستگاه قطار در شهر کراماتورسک در شرق اوکراین به ۵۷ نفر رسیده است.

پاولو کریلنکو، فرماندار بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه دونتسک، در رسانه‌های اجتماعی گفت که این حمله همچنین ۱۱۴ نفر دیگر را زخمی کرده است.

هزاران غیرنظامی در ایستگاه کراماتورسک منتظر بیرون رفتن از منطقه بودند که موشک کروز «توچکا یو» به این ایستگاه اصابت کرد.

«۱۹۵۰۰ سرباز روس کشته شده‌اند»

ارتش اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد روسیه از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین، یعنی از پنجم اسفند، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ سرباز خود را از دست داده است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در فیس‌بوک اعلام کرد که روسیه ۷۲۵ تانک، ۱۹۲۳ خودروی زرهی، ۱۵۴ هواپیما و ۱۳۷ بالگرد را نیز از دست داده است و به دلیل ادامه درگیری‌ها، این ارقام تقریبی است.

روز جمعه، کرملین به «تلفات قابل توجه» اعتراف کرد، اما تعداد آنها را مشخص نکرد. ناتو روز چهارم فروردین اعلام کرد که مسکو ۱۵ هزار سرباز خود را در اوکراین از دست داده است.

XS
SM
MD
LG