لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۸

مژگان ایلانلو، مستندساز ایرانی، بار دیگر بازداشت شد

۲۲:۲۰ ۲۹.۵.۱۴۰۲

«سه میلیارد دلار» پوشاک خارجی قاچاق در ایران عرضه می‌شود

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برآورد کرده که ۳۰ درصد از بازار عرضه پوشاک کشور، معادل سه میلیارد دلار را کالاهای «قاچاق» تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا سعید جلالی قدیری روز یکشنبه ۲۹ مرداد گفت این کالاها عمدتاً «استوک» هستند که شامل پوشاک نو خارجی هستند که فصل آنها گذشته و به دلیل قسمت پایین، تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند با آنها رقابت کنند.

او مدعی شد که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دلیل «برخورد» با عرضه پوشاک قاچاق، تولید و توزیع پوشاک داخلی ۲۵ درصد رشد داشت و خبر داد که به دلایل «مبهم» مبارزه با عرضه قاچاق این کالاها متوقف شد.

جلالی قدیری خواستار برخورد «مستمر و ملموس» با قاچاق پوشاک خارجی و حذف دلال‌ها شد و همچنین از این که در ایران ارتباط «مستقیم» میان تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان پوشاک وجود ندارد، انتقاد کرد.

۲۲:۴۴ ۲۹.۵.۱۴۰۲

مژگان ایلانلو، مستندساز ایرانی، بار دیگر بازداشت شد

مژگان ایلانلو، مستندسازی که سال گذشته در جریان اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، بار دیگر بازداشت شده است.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با رادیوفردا گفت که خانم ایلانلو بعدازظهر یکشنبه ۲۹ مرداد به پلیس اطلاعات و امنیت تهران احضار و بعد از چند ساعت به زندان اوین منتقل شده است.

به گفته این منبع، هیچ دلیل اتهامی به این فیلم‌ساز اعلام نشده و هنوز مشخص نیست پلیس امنیت به دستور کدام مرجع قضایی او را بازداشت کرده است.

دی ماه سال گذشته گزارش شد که خانم ایلانلو از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به شش سال، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۵ ماه، «اخلال در نظم عمومی» به ۱۵ ماه و بابت «تشویق به اعمال منافی» به ۱۵ ماه زندان محکوم شده است.

۷۴ ضربه شلاق و پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت، بخش دیگری از حکم علیه او بود.

این مستندساز با آغاز اعتراض‌های سراسری سال گذشته با انتشار ویدئوهایی از آن حمایت کرده بود و به همین دلیل، نیروهای امنیتی روز ۲۵ مهر با هجوم به آپارتمان او و شکستن دوربین‌ها اقدام به بازداشت خانم ایلانلو کردند.

۱۰:۲۱ ۳۰.۵.۱۴۰۲

دارایی‌های مسدودشده ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده است

رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه ۳۰ مرداد گزارش دادند که دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی، هفته گذشته برای مبادله و انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک ملی سوئیس قصد دارد این دارایی را که مبلغ آن معادل ۶ میلیارد دلار است، از وون کره جنوبی به دلار و سپس به یورو تبدیل کند.

وزارت خارجه آمریکا روز ۱۹ مرداد تأیید کرد که جمهوری اسلامی ایران در برابر آزادی پنج زندانی دوتابعیتی شش میلیارد دلار از پول نفت خود را که از سال‌ها پیش نزد بانک‌های کره جنوبی مسدود شده است، دریافت خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با بیان این‌که آزادی این پنج تن «یک گام مثبت است» و «ما با آن‌ها پس از خروج از زندان گفت‌وگو کردیم» افزود: «ما تنها در ابتدای این روند هستیم و بازگشت آن‌ها به خانه (در آمریکا) هنوز مستلزم کار زیادی است.»

XS
SM
MD
LG