لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۲

دیدار دو روزۀ مقام‌های ارشد آمریکا و چین در میانۀ تنش‌ها بین دو کشور

۱۳:۱۷ ۲۶.۶.۱۴۰۲

۱۳:۱۶ ۲۶.۶.۱۴۰۲

گزارش‌های حاکی از به‌آتش کشیدن تبلیغات حکومتی در بلوار میرداماد تهران، همزمان با سالگرد جان‌باختن مهسا امینی است.

از آغاز اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» یکی از راه‌های اعتراض شهروندان تخریب تبلیغات حکومتی بوده است.

۱۲:۵۷ ۲۶.۶.۱۴۰۲

بنابر گزارش‌ها، علی نورانی، کارگردان، آهنگساز، نویسنده و فعال مدنی شب گذشته در یورش مأموران امنیتی در محل سکونتش بازداشت شده است.

۱۲:۴۹ ۲۶.۶.۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: عمان ایده‌هایی برای توافق هسته‌ای مطرح کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که سلطان عمان «ایده‌هایی برای بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای» مطرح کرده است.

حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در این زمینه به روزنامه الوفاق گفت: «سلطان عمان ایده‌هایی درخصوص چگونگی بازگشت تمام طرف‌ها به تعهدات خود در توافق هسته‌ای مطرح کرد و ما نیز در جلسات دیپلماتیک به این ایده‌ها اهمیت دادیم و اگر به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانیم از طریق آن به نتیجه برسیم به شما اعلام خواهیم کرد.»

این مقام بلندپایه جمهوری اسلامی توضیح بیشتری درباره جزئیات این «ایده‌های سلطان عمان» ارائه نکرد.

عمان همواره یکی از کشورهای میانجی در اختلافات میان جمهوری اسلامی و کشورهای غربی به ویژه آمریکا بوده است.

چند روز پیش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که بریتانیا، فرانسه و آلمان تحریم‌ها علیه برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران را حفظ خواهند کرد.

بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» که در تیرماه سال ۱۳۹۴ امضا شد، قرار بود تحریم‌های موشکی علیه جمهوری اسلامی ۲۶ مهرماه امسال پایان یابد.

ایران و آمریکا اخیرا درباره تبادل زندانی و آزادسازی مشروط میلیاردها پول بلوکه‌شده جمهوری اسلامی توافق کردند.

۱۲:۴۰ ۲۶.۶.۱۴۰۲

«مردم تنها به اجبارِ درد به دندانپزشک مراجعه می‌کنند»

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران می‌گوید به دلیل مشکلات اقتصادی مردم تنها به اجبار درد به دندانپزشک مراجعه می‌کنند.

علی تاجرنیا در این باره اظهار داشت: «خیلی از مردم یا نمی‌توانند خدمات دندانپزشکی دریافت کنند و دچار بی‌دندانی می‌شوند، یا تعداد کمی تنها به حسب ضرورت برای رسیدگی به وضعیت دندان خود مراجعه می‌کنند.»

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی، خیلی از دندانپزشکان، مطب‌های خود را تعطیل کرده و به سراغ کلینیک‌ها رفته‌اند. چون مراجعین به کلینیک‌ها از حداقل‌های پوشش بیمه‌ای برخوردارند.

به گفته علی تاجرنیا خیلی از کلینیک‌های دندانپزشکی «عملاً هیچ سودآوری ندارند»، از این رو میزان درخواست‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای راه‌اندازی کلینیک‌های مختلف از جمله کلینیک‌های دندانپزشکی به شدت کاهش پیدا کرده است.

۱۲:۲۴ ۲۶.۶.۱۴۰۲

لیلا نقدی پری، از سینماگران شناخته‌شده، بازداشت شد

لیلا نقدی پری، از سینماگران شناخته‌شده و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، روز شنبه در جریان اعتراضات سالگرد قتل مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. از محل بازداشت و سرنوشت او هیچ اطلاعی در دست نیست.

لیلا نقدی پری سال گذشته هم به دلیل انتشار ویدئویی در حمایت از خیزش سراسری، چند بار احضار شده بود.

او سال گذشته و هنگام خروج از کشور برای حضور در یک کارگاه آموزشی سینمایی در فرودگاه امام ساعاتی بازداشت و بازجویی شد و پس از ضبط گذرنامه‌اش یک‌سال ممنوع‌الخروج شد.

لیلا نقدی پری همسر مجید برزگر کارگردان سینمای ایران است که به دلایل فعالیت‌های مدنی و هنری‌اش، سال گذشته به زندان و ممنوعیت از فعالیت‌های حرفه‌ای محکوم شد.

۱۱:۴۹ ۲۶.۶.۱۴۰۲

خبرگزاری فارس: ۸ بازرس آژانس که مجوز فعالیت‌شان در ایران لغو شده فرانسوی و آلمان بودند

۸ بازرس آژانس که مجوز ادامه فعالیت‌شان در ایران لغو شده، دارای ملیت فرانسوی و آلمان بوده‌اند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران با انتشار این خبر افزوده است که این هشت نفر روادید چند بار سفر به ایران داشتند و می‌توانستند هر لحظه برای انجام بازرسی‌های آژانس به ایران بیایند، اما اکنون با لغو انتصاب و دیگر نمی‌توانند به ایران سفر کرده و اقدام به بازرسی کنند.

روز شنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که جمهوری اسلامی مجوز فعالیت شماری از بازرسان این نهاد بین‌المللی برای راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرده است.

ساعتی پس از انتشار این بیانیه، سخنگوی وزارت خارجه ایران علت اخراج بازرسان آژانس را تلاش آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام «برای سوءاستفاده از فضای شورای حکام برای مقاصد سیاسی خود عنوان کرد.»

۱۱:۴۱ ۲۶.۶.۱۴۰۲

روزانه «بیش از ۱۵۰ نفر» در ایران به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند

آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.

طبق گزارش هفتگی وزارت بهداشت از آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، در روز‌های ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، موارد جدید ابتلا به ۱۰۹۳ نفر رسیده که ۵۲۱ نفر آن‌ها بستری شده‌اند.

بر همین اساس، روزانه بیش از ۱۵۶ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار بعد از پایان دوران اضطراری کرونا و تعلیق پروتکل‌ها در ایران محسوب می‌شود.

۱۱:۴۰ ۲۶.۶.۱۴۰۲

مادر یلدا آقافضلی، از کشته‌شدگان اعتراضات، بازداشت شد

در ادامه بازداشت خانواده‌های دادخواه، فهیمه مرادی، مادر یلدا آقافضلی، بازداشت شد.

به گزارش منابع حقوق بشری، خانم مرادی روز شنبه در خانه‌اش در تهران بازداشت، و به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شد.

بازداشت او یک روز پس از آن صورت گرفت که گزارش شد نیروهای حکومتی به سنگ مزار دخترش آسیب رسانده‌اند.

یلدا آقافضلی آبان سال گذشته، دو روز پس از آزادی جان باخت و مقام‌های جمهوری اسلامی اظهارات ضد و نقیضی در این بار بیان کردند.

این معترض ۱۹ ساله در یک فایل صوتی گفته بود در طول بازداشت کتک‌های شدیدی خورد اما سرانجام در پرونده‌اش نوشتند: «متهم اظهار پشیمانی نکرد».

۱۱:۰۷ ۲۶.۶.۱۴۰۲

تجمع صدها ایرانی در سانفرانسیسکو

صدها تن از ایرانیان ساکن سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا روز شنبه ۲۵ شهریور در نخستین سالروز مرگ مهسا امینی که سرآغاز جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی» شد، گرد آمدند تا یاد او و یاد کشته‌های اعتراضات یک سال اخیر را گرامی بدارند.

به گزارش رسانه‌های محلی سانفرانسیسکو، این گردهمایی اعتراضی با حضور حدود ۵۰۰ تن، بخشی از هفتاد تجمع همزمان در سراسر جهان در سالروز مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد حکومتی ایران بود.

سازمان‌دهندگان تجمع سانفرانسیسکو به رسانه‌های بومی گفتند برای بیان همبستگی با هم‌میهنانی که هنوز بعد از گذشت یک سال به حکومت حاکم بر ایران اعتراض می‌کنند، در «سیویک سنتر پلازای» این شهر گرد آمدند.

آنها نحوه اعتراضات مردم ایران مانند اقدام زنان و دختران به برداشتن حجاب اجباری و پوشیدن شلوارک از سوی مردان را که از سوی رژیم حاکم مکروه تلقی می‌شود، برای رسانه‌های محلی در این بخش از آمریکا توضیح دادند.

نرگس طبری که در تدارک تجمع اعتراضی سهیم بود، به رسانه‌ها گفت که «مرگ مهسا امینی جرقه شروع اعتراضاتی بود که کماکان ادامه دارد و یک روز بسیار مهم برای ملت ایران است.»

ایرانیان سانفرانسیسکو در یک سال اخیر تجمع‌های متعدد دیگری در ابراز همبستگی با معترضان داخل ایران برگزار کرده‌اند. در تجمع‌های یک سال گذشته کالیفرنیا شماری از مقامات و چهره‌های آمریکایی نیز مشارکت کرده بودند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG