لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

فرمان اجرایی جدید جو بایدن برای محافظت از اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها


جو بایدن
جو بایدن

کاخ سفید روز چهارشنبه جزییاتی از فرمان اجرایی جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای حفاظت از «داده‌های شخصی آمریکایی‌ها» برای جلوگیری از سوءاستفاده «کشورهای مورد نگرانی» اعلام کرد.

این فرمان اجرایی به وزارت دادگستری و دیگر آژانس‌های فدرال اجازه می‌دهد تا اقداماتی را برای جلوگیری از انتقال گسترده اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها به آنچه کاخ سفید «کشورهای مورد نگرانی» می‌خواند، انجام دهند.

به گفته کاخ سفید، کشورهای دارای کشورهای مورد نگرانی ایالات متحده شامل چین، روسیه، کره‌شمالی ، ایران ، کوبا و ونزوئلا می‌شوند.

با این حال واشینگتن بیش از همه نگران پکن است که با شبکه اجتماعی تیک‌تاک است که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی را به خود جلب کرده‌است .

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا دولت جو بایدن در مورد تیک تاک نگران سرقت داده‌های حساس است یا خیر، پاسخ داد: «ما نگرانی‌هایی داریم، به همین دلیل فرمان اجرایی را صادر کردیم.»

سخنگوی کاخ سفید با این حال اضافه کرد که واشینگتن در این فرمان اجرایی،«هیچ شرکتی را به تنهایی مدنظر ندارد.»

مقامات ارشد دولت بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کردند که هدف این است که این کار را بدون تاثیرگذاری منفی بر روی تجارت مشروع پیرامون داده‌ها انجام دهند.

این فرمان اجرایی، بیومتریک ، سوابق بهداشتی ، امور مالی و موقعیت جغرافیایی شهروندان آمریکا را در بر می‌گیرد.

این فرمان اجرایی دلالان داده‌های تجاری را هدف قرار داده‌است؛ شرکت‌هایی که پشت پرده در تلاشند تا اطلاعات شخصی افراد را به طور غیرقانونی انتقال دهند یا به دیگر کشورها بفروشند.

همزمان با این فرمان اجرایی از سوی عالی‌ترین مقام آمریکایی، کنگره آمریکا نیز در صدد وضع قوانین جدید در جهت منع بخش‌های دولتی و تجاری برای فروش اطلاعات به چند شرکت و نهاد عمده تجارت چین است.

XS
SM
MD
LG