لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۶

بازداشت ۲۶۱ نفر ازجمله سه شهروند اروپایی در ایران به اتهام «شیطان‌پرستی»


عکس منتشرشده در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران از افراد بازداشت‌شده به اتهام «شیطان‌پرستی»
عکس منتشرشده در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران از افراد بازداشت‌شده به اتهام «شیطان‌پرستی»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ایران می‌گوید ۲۶۱ «عضو سازمان‌یافته» یک «شبکهٔ شیطان‌پرستی»‌ از جمله «سه تبعهٔ اروپایی» را در شهریار کرج بازداشت کرده است.

این مرکز روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، با بیان اینکه این افراد «شب گذشته» بازداشت شده‌اند، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها در حال «اشاعهٔ فرهنگ شیطان‌پرستی و بی‌بندوباری» بودند.

در این اطلاعیه اعلام شده که افراد بازداشت شده شامل «۱۴۶ نفر مرد و ۱۱۵ نفر زن» بودند که به همراه «۷۳ دستگاه خودرو» ضبط‌شده تحویل مراجع قضائی شدند.

پلیس ایران دربارهٔ ملیت سه شهروند اروپایی بازداشت‌شده اطلاعاتی منتشر نکرده است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، با انتشار این اطلاعیه عکس‌هایی را منتشر کرده که در آن مجسمه‌ها و تی‌شرت‌هایی با طرح جمجمه دیده می‌شود.

مقامات امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی همواره از طرفداران سبک‌های موسیقی متال با عنواینی چون «شیطان‌پرست» یاد می‌کنند. اين سبک از موسيقی که زيرمجموعه‌ای از سبک موسيقی راک است با استفاده از نمادها و ترانه‌های اعتراضی به نقد بسياری از روابط حاکم اجتماعی و روندهای سياسی می‌پردازد.

در سال های اخير، سپاه پاسداران و نيروهای انتظامی بارها از بازداشت افراد وابسته به شبکه‌های «شيطان‌پرستی» در نقاط مختلف ايران خبر داده‌اند و گفته‌اند: «برخی جريانات خارجی با اعزام افرادی از گروه‌های شيطان پرستی و همجنس‌گرايی به کشور از مدتها پيش در صدد ترويج فساد در داخل کشور هستند.»

جمهوری اسلامی متهم است که با بازداشت اتباع خارجی یا شهروندان دوتابعیتی در پی فشار بر دولت‌های غربی در جهت برآورده کردن خواسته‌ها و مطالبات خود است.

نهادهای حقوق بشری و زندانیان پیشین این سیاست را با عنوان «دیپلماسی گروگان گیری» توسط جمهوری اسلامی محکوم کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG