لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

آمریکا در اجلاس گروه ۷ تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌کند


جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده در جریان اجلاس گروه ۷ که این هفته در ایتالیا برگزار می‌شود، تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد.

ایالات متحده و رهبران بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان تاکنون تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه به دلیل تجاوز نظامی آن به اوکراین وضع کرده‌اند، اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید که واشینگتن تحریم‌های قدرتمند دیگری وضع خواهد کرد و نهادها و شبکه‌هایی را که به روسیه کمک می‌کنند تا به تجاوز نظامی خود به اوکراین ادامه دهد، هدف قرار خواهند داد.

آقای کربی اظهار داشت: «ما همچنان تلاش می‌کنیم که بهای اقدام نظامی روسیه را سنگین‌تر کنیم.»

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که اجلاس آینده رهبران هفت کشور صنعتی جهان تمرکز خود را بر روابط چین و روسیه قرار داده است.

این گزارش به نقل از یک مقام آمریکایی می‌گفت که نتیجه نشست گروه ۷ احتمالا به انتشار یک بیانیه «عمومی» در رابطه با بانک‌های چینی مرتبط با روسیه منجر شود.

این گزارش می‌افزاید بانک‌های بزرگ چینی از تعاملات با روسیه پرهیز می‌کنند، اما بانک‌های کوچک کماکان ابزار تعاملات مالی هستند.

از طرفی چین برای احتراز از تحریم‌ها و محدودیت‌های غرب، بر استفاده از ارز ملی یوآن به جای دلار آمریکا در تجارت با روسیه تمرکز کرده و از ارزهای دیجیتال نیز استفاده می‌کند.

آمریکا پیشتر بانک کونلون چین را به خاطر نقض تحریم‌های ایران در لیست سیاه قرار داده بود، اما رویترز می‌نویسد واشنگتن نمی‌خواهد با اعمال تحریم علیه بانک‌های بزرگ چینی نظام مالی جهان را در معرض ریسک قرار دهد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG