لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

بازداشت هشت مرد تاجیکستانی به ظن ارتباط با داعش در نیویورک، لس‌آنجلس و فیلادلفیا


اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریک
اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریک

منابع مطلع روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد اعلام کرند هشت مرد تاجیکستانی به ظن ارتباط با گروه حکومت اسلامی، داعش، در شهرهای نیویورک، لس‌آنجلس و فیلادلفیا بازداشت شده‌اند.

این منابع مطلع به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفته‌اند که مظنونان تحت نظر گروه ضربت ضد تروریسم اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا معروف به اف‌بی‌آی بودند و توسط پرسنل اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده، دستگیر شدند.

دو مقام مطلع از این پرونده به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفته‌اند، این هشت نفر از طریق مرزهای جنوبی آمریکا وارد این کشور شده‌اند و هنگام ورود به خاک ایالات متحده تحقیقات نشان می‌داد که سوء‌سابقه ندارند.

این مقامات تاکید کرده‌اند، حداقل دو نفر از این افراد در بهار سال ۲۰۲۳ وارد خاک آمریکا شدند و یکی دیگر از آنها در چارچوب یک برنامه دولت آمریکا برای مهاجران و درخواست پناهندگی وارد ایالات متحده شده است.

سه منبع مطلع به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفته‌اند، گروه ویژه ضد تروریسم اف‌بی‌آی از یک تهدید بالقوه تروریستی که منشا آن در اروپای مرکزی است آگاه بوده و به عنوان بخشی از این تحقیقات، نظارت بر این افراد را آغاز کرده بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم در این زمینه گفته است، اف‌بی‌آی به مدت چندین ماه این افراد را زیر نظر داشت و فعالیت‌های آنها را نزدیک دنبال می‌کرد.

طبق این گزارش، افراد بازداشت شده «هنوز به ارتباط یا توطئه تروریستی متهم نشده‌اند.»

XS
SM
MD
LG