لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

تظاهرات هزاران اسرائیلی در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو


هزاران اسرائیلی شنبه دوم تیرماه در تل آویو علیه دولت این کشور دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادی گروگان‌ها و همچنین آتش‌بس فوری در جنگ غزه شدند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس کوشید تا تظاهرات کنندگان اسرائیلی را مقابل مقر حزب لیکود در تل آویو متفرق کند.

تصاویر ویدئویی حاکی است که پلیس سوار وارد جمعیت تظاهرکنندگان می‌شود و تلاش است تا معترضان را با اسب‌هایشان کنار بزند.

شماری از تظاهرکنندگان نیز کوشیدند تا خیابان کینگ را مسدود کنند که پلیس سه تن از معترضان را بازداشت کرد.

معترضان به سیاست‌های دولت بنیامین نتانیاهو همانند هفته‌ها گذشته به خیابان‌ها آمده بودند تا ضمن درخواست برقراری آتش‌بس در غزه ، خواهان آزادی گروگان‌های اسرائیلی شوند.

در جریان تجمع معترضان در تل‌آویو، تظاهرکنندگان به مناسبت بیستمین سالگرد تولد نعمه لوی که از ۱۵ مهرماه در غزه به گروگان گرفته شده، شمع روشن کرده و کیک‌های کوچک تزئین شده را توزیع کردند.

در این تظاهرات خانواده ربوده‌شدگان که عزیزان آن‌ها هنوز گروگان گروه افراطی حماس هستند و همچنین مخالفان ادامه قدرت سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مشارکت داشتند.

دیوید گروسمن، یکی از مشهورترین نویسندگان اسرائیل، در سخنرانی خود در تظاهرات هفتگی ضد دولتی در تل آویو از اسرائیلی‌ها خواست با حضور در خیابان‌ها برای کشورشان بجنگند.

تظاهرات علیه دولت نتانیاهو که در ماه‌های اولیه جنگ متوقف شده بود، از چند هفته پیش از سرگرفته شده و مخالفان ادامه قدرت بنیامین نتانیاهو نحوه مدیریت جنگ از سوی او را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

سیاستمداران جناح اپوزیسیون با حمایت از معترضانی که خواهان پایان قدرت بنیامین نتانیاهو هستند، بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید دارند.

منتقدان نتانیاهو می‌گویند که او تنها برای بقای سیاسی خود بر ادامه جنگ در غزه پافشاری می‌کند.

XS
SM
MD
LG