لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷
حوزه رأی‌گیری
حوزه رأی‌گیری

رقابت پزشکیان و جلیلی به دور دوم کشیده شد؛ اعلام حمایت قالیباف از جلیلی

۰۵:۳۲ ۹.۴.۱۴۰۳

نتایج چهارمین مرحله شمارش آراء؛ جلیلی از پزشکیان پیش افتاد

براساس چهارمین آمار تجمیعی وزارت کشور ٬ با شمارش هشت میلیون و ۳۷۹ هزار ۳۴۱ رای سعید جلیلی و مسعود پزشکیان پیشتاز هستند.

۱. سعید جلیلی سه میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۹۱
۲. مسعود پزشکیان سه میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۹۱
۳. محمدباقر قالیباف یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۵۹
۴. مصطفی پورمحمدی ۶۲ هزار و ۳۱۰ رای

۰۴:۲۹ ۹.۴.۱۴۰۳

کشته‌شدن دو مامور در حمله به خودروی صندوق رای در جنوب سیستان بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی بامداد شنبه ۹ تیرماه گزارش داد که در جریان تیراندازی به خودروی حامل صندوق رای در جنوب سیستان و بلوچستان دو مامور کشته شدند.

طبق این گزارش یک منبع مطلع گفته است: دونفر از ماموران بر اثر حمله «اشرار مسلح» به خودرو حامل صندوق اخذ رای در منطقه جکیگور جنوب سیستان و بلوچستان کشته شدند.

مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی برای اشاره به مخالفان مسلح خود همواره از عنوان‌هایی چون «اشرار» و «معاند» استفاده می‌کنند.

این منبع آگاه گفته است: «لحظاتی قبل و پس از اتمام رای گیری در مسیر بازگشت صندوق‌ها به فرمانداری ، اشرار مسلح ناشناس به یکی از خودرو‌های حامل صندوق اخذ آرای مردم در محور راسک به جکیگور حمله کردند.»

۰۳:۴۲ ۹.۴.۱۴۰۳

پیشتازی پزشکیان و جلیلی در نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳

سخنگوی «ستاد انتخابات» در وزارت کشور ایرن ، نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد.

به گفته محسن اسلامی، با شمارش آرا هفت هزار و ۳ شعبه در ۱۱۶ شهرستان، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی تاکنون پیشتاز هستند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از کل دو میلیون و ۳۷۲ هزار ۸۶۶ رای شمارش‌شده آرای چهار نامزد این انتخابات به شرح ذیل است.
۱- مسعود پزشکیان: ۹۷۳۰۵۲ رای
۲- سعید جلیلی: ۹۶۳۶۱۵ رای
۳- محمدباقر قالیباف: ۳۴۱۰۵۶ رای
۴- مصطفی پورمحمدی: ۱۵۶۲۵ رای

۰۲:۱۸ ۹.۴.۱۴۰۳

انتخابات «به احتمال بسیار زیاد» به دور دوم کشیده می‌شو‌د

همزمان با گزارش ها در خصوص میزان مشارکت پایین در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه، خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران، و همچنین رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی می‌گویند احتمالا این انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم نوشته است: «به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با توجه به نتایج غیررسمی که از شمارش آرا وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.»

طبق این گزارش، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم خواهند رفت و ۱۵ تیرماه دور دوم این انتخابات برگزار خواهد شد.

محسن منصوری، رئیس ستاد جلیلی نیز نوشته است : «کنون که به احتمال بسیار زیاد انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.»


گمانه زنی حاکی است که احتمالا میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در حدود ۴۰ درصد بوده است.

۰۱:۰۳ ۹.۴.۱۴۰۳

«نتایج آرا به تدریج» اعلام می‌شود

سخنگوی «ستاد انتخابات کشور» بامداد شنبه ۹ تیر اعلام کرد، با پایان زمان اخذ رای و آغاز شمارش آرا، به محض آنکه آراء از شعب به ستاد انتخابات کشور اعلام شد به تدریج نتایج را اعلام خواهد شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بامداد روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخابات ریاست جمهوری در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

۰۰:۱۰ ۹.۴.۱۴۰۳

با پایان رای‌گیری، شمارش آرا آغاز شد

با پایان فرآیند اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شمارش آرا آغاز شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور پیشتر اعلام کرد بود که پس از ساعت ۲۴ تنها از کسانی که در محل اخذ رای حضور دارند رای گیری صورت می‌گیرد

گزارش رسانه‌ها در داخل ایران حاکی است که شمارش آرا در اکثر استان‌های ایران از جمله مازنداران، همدان و کهگیلویه و بویراحمد، آغاز شده است.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که از ساعت ۸ صبح روز جمعه در ایران آغاز شد،‌ پس از سه بار تمدید در ساعت ۲۴ به پایان رسید.

۲۳:۴۸ ۸.۴.۱۴۰۳

ستاد انتخابات: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز می‌شود

سخنگوی «ستاد انتخابات کشور » شامگاه جمعه اعلام کرد که پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز می‌شود.

محسن اسلامی تصریح کرد، شمارش آرا با حضور نماینده نامزد‌ها و بدون دخالت آن‌ها انجام می‌شود.

طبق این گزارش در تهران بیش از ۴ هزار شعبه وجود دارد و فرایند تجمیع آرا طول خواهد کشید، ولی با تجمیع و نهایی ۲۵ هزار شعبه کشور آمار اولیه را اعلام خواهد شد.

نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ایران باید «اکثریت مطلق» یعنی نصف به علاوه یک کل آرا چه آرای صحیح و چه باطله آرا را بدست آورد.

۲۳:۱۰ ۸.۴.۱۴۰۳

حسین رونقی: این رای خاموش نبود، یک انتخاب پرقدرت بود

۲۲:۴۴ ۸.۴.۱۴۰۳

شاهزاده رضا پهلوی: همه شواهد حاکی از «نه» قاطع به سیرک انتخابات رژیم است

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه گفت که «همه شواهد، گزارش‌های میدانی و تصاویر فراوان از حوزه‌های خالی رای‌گیری در سراسر کشور»، حاکی از «نه قاطع» مردم ایران به «مضحکه سیرک انتخابات رژیم» است.

آخرین ولیعهد ایران در پیامی در شبکه ایکس نوشت این «بایکوتِ گسترده» که به گفته او، حتی حامیان و وابستگان جمهوری اسلامی نیز به آن «اعتراف» کرده‌اند، «نشان‌دهنده‌ اراده راسخ شما ملت برای عبور از این رژیم نامشروع و ضدایرانی است».

شاهزاده رضا پهلوی با فرستادن «درود» به کسانی که «در خانه ماندند» و به گفته او، «دستان خود را به جوهر همکاری با این رژیم ضحاک آلوده نکردند»، از برخی ایرانیان مقیم خارج که در مقابل مراکز رأی‌گیری «حضور اعتراضی» داشتند، نیز سپاسگزاری کرده است.

به گفته او، «این همبستگی بزرگ ملی ارزشمند است» و «سکویی برای پیروزی‌های بزرگ بعدی خواهد شد».

انتخابات روز جمعه هشتم تیرماه با حضور چهار نامزد اصولگرا و اصلاح‌طلب- محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان- برگزار شد و گزارش‌های میدانی چهره‌ها و افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان تا عصر امروز حاکی از مشارکت «ضعیف» شهروندان بود.

با این حال، در غروب جمعه ادعاها حاکی از شلوغ شدن مراکز رأی‌گیری در شهرهای مختلف ایران بود.

۲۲:۲۵ ۸.۴.۱۴۰۳

بهاره هدایت: شرکت نکردن در این سیرک طبیعی‌ترین انتخاب سیاسی بود

بیشتر

XS
SM
MD
LG