لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۷

ابراز نگرانی خانواده علی معینی از «بی‌خبری مطلق» از او شش روز پس از بازداشت


با گذشت حدود یک هفته از بازداشت علی معینی، فعال سیاسی و اجتماعی در اصفهان، موارد اتهامی او هنوز مشخص نیست و خانواده او درباره «بی‌خبری مطلق» از وضعیت وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

علی معینی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران در ستاد مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب و پیروز انتخابات، فعالیت می‌کرد، روز ۲۰ مرداد با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد.

روزنامه شرق روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد اظهارات والدین آقای معینی را بازتاب داده است که ضمن بی‌اطلاعی نسبت به شرایط وی عنوان کرده‌اند که پی‌گیری‌هایشان تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

مهدی معینی، پدر علی معینی، گفت: «امروز ششمین روز است که پسرم را در منزلش بازداشت کردند. در طول این مدت، او هیچ تماسی با همسرش یا ما نداشته است. ما هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم و نمی‌دانیم در کجا نگه‌داری می‌شود و حالش چطور است.»

وی اضافه کرد: «در طول این مدت، ما به دادسرا و زندان هم مراجعه کردیم، اما هیچ خبری نتوانستیم بگیریم.»

فروغ باغبانی، مادر علی معینی هم با بیان این‌که هنوز عناوین اتهامی او برای خانواده روشن نیست، اظهار داشت: «حداقل باید زنگ بزند یا به ما بگویند که مصداق اتهام او چیست. نمی‌شود که یک نفر را ببرند و هیچ خبری هم نشود. پسر من مدام می‌گفت که باید کنشگری قانونی کرد. این چه برخوردی است که با یک جوان آینده‌ساز مثل او انجام می‌دهند؟»

برخی روزنامه‌نگاران گزارش داده‌اند که علی معینی در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است؛ همچنین به نوشته شرق، وسایل الکترونیکی او و همسرش در حین بازداشت ضبط شده است.

XS
SM
MD
LG