لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

مشاور ارشد ترامپ هدف «حملات هکری تحت حمایت ایران» بوده است


سوزی وایلز، مشاور ارشد دونالد ترامپ بود
سوزی وایلز، مشاور ارشد دونالد ترامپ بود

روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) شواهدی را جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد یکی از اهداف حملات هکری تحت حمایت ایران، سوزی وایلز، مشاور ارشد دونالد ترامپ بوده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شده که شرکت گوگل تایید کرد هکرهای تحت حمایت ایران ستادهای انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، را هدف قرار داده‌ بودند.

چند فرد آشنا به تحقیقات اف‌بی‌ای به شرط ناشناس ماندن به واشینگتن پست گفته‌اند ماموران در حال تحقیق برای تعیین این موضوع هستند که آیا تلاش‌های هکرها علیه خانم وایلز موفقیت‌آمیز بوده یا نه.

این روزنامه به نقل از یکی از مشاوران دونالد ترامپ نوشته که سوزی وایلز از بلندپایه‌ترین مقامات ستاد انتخاباتی آقای ترامپ است و مشاوران دیگری نیز هدف این حملات بودند.

به نوشته واشینگتن‌پست، ماموران اف‌بی‌ای در تحقیقاتشان همچنین به دنبال شواهدی هستند که می‌تواند نشان دهد تلاش‌های پیچیده‌تر دیگری از سوی کشورهایی غیر از ایران در همین زمینه آغاز شده است؛ آن چنان که حملات سایبری افشا شدۀ ایران، بخشی از الگوی بزرگ‌تری از تلاش‌های کشورهای خارجی از جمله روسیه و چین پیرامون تاثیرگذاری بر رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بین دونالد ترامپ و کامالا هریس باشد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه از عملکرد اف‌بی‌آی در تحقیقات در این زمینه تمجید کرد و گفت: «آنها بسیار حرفه‌ای این تحقیقات را انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد ایران عامل آن است.»

شرکت گوگل روز چهارشنبه در گزارشی خبر داده بود که یک گروه هکری مرتبط با سپاه پاسداران، چهره‌های سرشناس و موثر در اسرائیل و ایالات متحده از جمله مقامات دولتی و ستادهای انتخاباتی را هدف قرار داده است.

چند روز پیش از آن نیز شرکت مایکروسافت خبر داده بود که هکرهای مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی سعی کرده‌ بودند در ماه ژوئن سال جاری به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل پیشتر گزارش‌ها درباره نقش داشتن تهران در حملات سایبری علیه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را رد کرده و گفته بود «دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد».

XS
SM
MD
LG