لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۶

سروناز احمدی، زندانی سیاسی، در زندان اوین «اعتصاب دارو کرد»


سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی، در اعتراض به ممانعت از مرخصی درمانی، مصرف داروهای خود را متوقف کرده است.

منابع مطلع به رادیوفردا گفته‌اند که خانم احمدی مصرف داروهای «استرس» و «صرع» خود را قطع کرده است.

به گفتهٔ این منابع، این زندانی سیاسی به مسئولان زندان اوین اعلام کرده در صورت بروز حمله رضایت ندارد که از امکانات درمانی زندان استفاده کند.

سروناز احمدی که به بیماری صرع مبتلا است دلیل اعتصاب دارویی خود را اعتراض به نحوه رسیدگی پزشکی، ممانعت از مرخصی درمانی و عدم آزادی مشروط اعلام کرده است.

خانم احمدی با وجود گذراندن ۱۶ ماه از حبس سه سال و نیم خود، تاکنون از مرخصی محروم بوده و با آزادی مشروط او نیز موافقت نشده است.

خبر اعتصاب دارویی سروناز احمدی در حالی منتشر می‌شود که ماه گذشته وبسایت هرانا به نقل از یکی از نزدیکان او گزارش داد پزشک معتمد قوه قضاییه بر اساس نتایج آزمایشات و نوار مغزی، در نامه‌ای به مسئولان زندان اوین وضعیت خانم احمدی را وخیم دانسته و برای او درخواست مرخصی اورژانسی کرده است.

به گفته خانواده نرگس محمدی و نهادهای حقوق بشری که از یورش ماموران زندان اوین به بند زنان در ۱۶ مرداد خبر داده بودند، سروناز احمدی در جریان آن یورش دچار بدحالی و حمله صرع شد.

زندانیان سیاسی زن در آن روز در اعتراض به اعدام رضا رسایی و در کارزار هفتگی «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هواخوری زندان تجمع کرده بودند.

سروناز احمدی، مترجم، فعال حقوق کودکان و روزنامه‌نگار، آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به همراه همسرش کامیار فکور بازداشت شد.

دادگاه انقلاب تهران پیشتر او را به اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به سه سال و شش ماه زندان محکوم کرده بود.

XS
SM
MD
LG