لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۹

شمار جانباختگان توفند هلین به ۲۱۵ تن رسید؛ ادامه سفر بایدن به مناطق آسیب‌دیده


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شمار جانباختگان توفند هلین به ۲۱۵ تن رسیده است و تعداد دقیق مفقودان نیز مشخص نیست.

آسوشیتدپرس شامگاه پنجشنبه ۱۲ مهر گزارش داد که تاکنون نیمی از قربانیان در ایالت کارولینای شمالی جان باخته‌اند و در دو ایالت دیگر کارولینای جنوبی و جورجیا نیز ده‌ها تن کشته شده‌اند.

توفند هلین به عنوان مرگبارترین طوفان در ایالات متحده پس از طوفان کاترینا که در سال ۲۰۰۵ روی داد ارزیابی شده است.

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در بازدید از دو ایالت فلوریدا و جورجیا از تعهد کنگره این کشور برای کمک‌رسانی به ایالت‌های آسیب‌دیده خبر داد.

آقای بایدن که ابتدا از منطقه بازدید هوایی کرد گفت بازسازی مناطق آسیب‌دیده «میلیاردها دلار» هزینه خواهد داشت و «به نظر من کنگره موظف است اطمینان حاصل کند که ایالت‌ها منابع مورد نیاز خود را در اختیار دارند».

رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره تاکید دارند که دولت فدرال به احتمال زیاد نیازمند تصویب بودجه تکمیلی برای پاسخ به آسیب‌ها و بحران انسانی پس از این توفند است.

جو بایدن روز چهارشنبه نیز به دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی سفر کرده بود.

به گفته او، دولت فدرال «۱۰۰ درصد » تمام هزینه‌های حذف آوار و اقدامات حفاظتی اضطراری در کارولینای شمالی را به مدت شش ماه پوشش می‌دهد و همین کار را برای فلوریدا و جورجیا برای ۹۰ روز آینده انجام خواهد داد.

آقای بایدن در این سفر در دیدار با مقامات ایالتی و محلی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، از جمله سناتور جمهوری‌خواه ریک اسکات از فلوریدا، و سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، گفت: «در چنین زمانی باید سیاست را کنار بگذاریم؛ در این بحران جمهوری‌خواه و دموکراتی وجود ندارد و همه فقط آمریکایی هستند».

توفند هلین پنجشنبه گذشته از اقیانوس اطلس وارد ایالت‌های جنوب شرق آمریکا شد و با بادهایی بع سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، آسیب فراوانی به بار آورد.

شرکت‌های انتقال برق در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که حدود دو میلیون نفر در ایالت‌های آسیب‌دیده در بی‌برقی فرو رفته‌اند.

XS
SM
MD
LG