لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

صعود پرسپولیس در جام حذفی فوتبال ایران


در ادامه جام حذفی فوتبال ایران، پرسپولیس با دو گل مقابل نفت تهران به برتری رسید تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

پرسپولیس بعد از کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا، تمام تمرکزش را صرف رقابت‌های داخلی می‌کند. آنها موفق شدند نفت تهران، قهرمان فصل قبل جام حذفی، را از پیش رو بردارند.

پرسپولیس با راهیابی به جمع شانزده تیم برتر، مقابل تیم دسته اولی بادران تهران قرار خواهد گرفت.

حدود ۱۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی نظاره‌گر بازی پرسپولیس و نفت بودند. جایی که حمید درخشان بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس ۷۳ دقیقه با تیمش مقاومت کرد.

ارسال امیری از سمت راست و تاثیرگذاری علیپور باعث شد توپ در تیر دوم به منشا برسد و او که در غیاب طارمی گلزن اول سرخپوشان است، قفل دروازه نفت را شکست.

در دقیقه ۸۵ علیپور ضربه پنالتی را برخلاف حرکت فراهانی به تور دروازه نفت رساند تا خیال تیمش را بابت صعود در وقت قانونی بازی، کاملاً آسوده کند.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی(صادق محرمی) شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه (سیامک نعمتی) بشار رسن، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا (شایان مصلح) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

در ترکیب اولیه نفت تهران میلاد فراهانی، محسن بنگر، احمد آل‌نعمه، امیرحسین فشنگچی، فرید محمدزاده، سامان آقازمانی، فرشاد هاشمی، علی عزتی، هاشم بیک‌زاده، پویا امینی و عیسی آل‌کثیر بازی کردند.

در این فهرست، بنگر به اتفاق فشنگچی و آقازمانی سابقه بازی در پرسپولیس را داشتند. متقابلاً بیرانوند، امیری، حسینی و کامیابی‌نیا هم در نفت عضویت داشته‌اند.

سه ملاقات پرسپولیس در امتداد فصل هفدهم با نفت تهران منجر به سه پیروزی و بدون گل خورده برای سرخپوشان بوده. سوپر جام، بازی رفت لیگ برتر و سپس جام حذفی.

در دقیقه ۹۱ عیسی آل‌کثیر می‌توانست این طلسم را بشکند اما پنالتی اعلام شده برای نفت تهران را به تیر افقی کوبید.

XS
SM
MD
LG