لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

استقلال، جشن قهرمانی پرسپولیس را لغو کرد


شهرآورد بزرگ فوتبال ایران با برتری یک بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس در روزی که حتی با تساوی هم می‌توانست قهرمانی‌اش را قطعی کند، مغلوب رقیب دیرینه شد و وریا غفوری زننده تک گل بازی بود.

استقلال با نمایشی منظم و هدفمند، در نیمه نخست به گل رسید. ارسال جپاروف، اثرگذاری تیام و ضربه نهایی از وریا غفوری که مرد برتر زمین لقب گرفت.

استقلال یک موقعیت ایده‌آل را هم توسط شجاعیان از دست داد. در طرف مقابل، مهم‌ترین موقعیت سرخپوشان توسط شجاع خلیل‌زاده هدر رفت.

وینفرید شفر پس از دو پیروزی جالب توجه مقابل الهلال عربستان و فولاد خوزستان، توانست جدال اندیشه‌ها را از برانکو ایوانکوویچ ببرد.

شاگردان شفر با برتری مقابل پرسپولیس ۴۱ امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند. مهم‌تر از آن، جشن قهرمانی پرسپولیس را به تعویق انداختند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن، وریا غفوری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (علی قربانی) داریوش شجاعیان (جابر انصاری) و سرور چپاروف (آرمین سهرابیان) بازی کردند.

برای پرسپولیس بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا (صادق محرمی) محسن ربیع‌خواه (احمد نوراللهی) وحید امیری، فرشاد احمدزاده، بشار رسن (گادوین منشا) و علی علیپور به میدان رفتند.

پرسپولیس برای جبران گل خورده، در نیمه دوم با آهنگ هجومی بیشتری به میدان آمد اما نتوانست خللی در سازماندهی دفاع منظم آبی پوشان ایجاد کند.

بازی ضعیف ماهینی و انصاری در دو سمت چپ و راست زمین، افت کیفی وحید امیری و نمایش کم‌فروغ احمدزاده از جمله دلایلی بود که به استقلالی‌ها امکان خفاظت از اندوخته‌شان را می‌داد.

چشمی و حسینی که احتمالاً جوان‌ترین قلب خط دفاعی برنده در تاریخ دربی تهران هستند، با همراهی مفید فرشید باقری، مانع از ایجاد خطر روی دروازه رحمتی شدند.

وینفرد شفر پس از پیروزی تیمش گفت: «استقلال امروز به شخصیت تیمی که شایسته بود، دست پیدا کرد و من برای همین اتفاقات است که فوتبال را دوست دارم. بازیکنان پرسپولیس خیلی عصبی بودند».

برانکو ایوانکوویچ هم گفت: «من از انتقاد ناراحت نمی‌شوم. مشکل این است که ما نتوانستیم نیمه اول بازی را دست بگیریم و خیلی زود توپ را از دست می‌دادیم. نیمه دوم تیم برتر بودیم اما خیلی سخت است که در برابر چنین تیمی، موقعیت گل ایجاد کرد».

XS
SM
MD
LG