لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۱

صعود تاریخی «خاتون بم» به جمع هشت تیم برتر فوتبال زنان آسیا


تیم فوتبال خاتون بم، در گروه ب از اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا با برتری ۲-۱ مقابل کالج دانش‌پژوهان تایلند، به جمع هشت باشگاه برتر فوتبال زنان آسیا پیوست.

بازی‌های این گروه، در استادیوم بی‌جی شهر پاتوم تانی تایلند برگزار شد و خاتون بم پس از ملبورن استرالیا، در رده دوم گروهش ایستاد.

خاتون مقابل تیم میزبان، در دقیقه ۳۰ گل نخست را با ضربه اوراپین وائناگوئن ملی‌پوش تایلندی‌ها دریافت کرد. اما پنج دقیقه بعد، شهناز جعفری، مدافع بمی‌ها گل تساوی را وارد دروازه قهرمان فوتبال زنان تایلند کرد.

در دقایق پایانی، فشار نماینده تایلند روی دروازهٔ رها یزدانی افزایش یافت. آنها فقط در صورت برد می‌توانستند به مرحله بعد بروند. اما در دقیقه سوم از وقت‌‌های اضافه نیمه دوم، زهرا قنبری گل دوم را به ثمر رساند تا امیدهای میزبان، نقش برآب شود.

قنبری پس از کنترل توپ، آن را روی پای راستش انداخت تا با شلیکی مطمئن، جواز صعود بمی‌ها را امضا کند.

خاتون بم با گل پیروزی، به دور نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

شاگردان مرضیه جعفری بازی اول‌شان را ۲-۱ به ملبورن قهرمان استرالیا واگذار کردند. در دقیقه ۷۰، ضربه کرنر مونا حمودی به صورت مستقیم وارد دروازه مالنا گارسیا شد تا تک گل بم رقم بخورد.

آنها در گام دوم، مقابل اف‌سی کایا (فیلیپین) به تساوی ۱-۱ رسیدند. خاتون در حالی که با گل زهرا قنبری از روی نقطه پنالتی، تا دقیقه ۹۴ از حریفش پیش بود، لحظاتی پیش از دمیدن داور در سوت پایان، گل مساوی را خورد.

رها یزدانی، ملیکا محمدی، عاطفه رمضانی، سرشین کمانگر، شهناز جعفری، امینه برازجانی، فاطمه پسندیده، زهرا قنبری، فاطمه گراییلی، مونا حمودی و نگین زندی، آغازگران خاتوم بم در این صعود تاریخی بودند.

خاتون در مرحله اول گروهی، توانسته بود با عبور از سد نمایندگان هنگ‌کنگ و بوتان، به دور دوم صعود کند. آنها حالا با خلق شگفتی، به دور نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌اند.

XS
SM
MD
LG