لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

متهم شدن پنج نفر در پروندهٔ مرگ متیو پری، بازیگر سریال «فرندز»


متیو پری از سال‌ها پیش حتی در دوره‌ای که در مجموعه تلویزیونی «فرندز» در نقش چندلر بینگ بازی می‌کرد از اعتیاد به مواد مخدر و الکل رنج می‌برد
متیو پری از سال‌ها پیش حتی در دوره‌ای که در مجموعه تلویزیونی «فرندز» در نقش چندلر بینگ بازی می‌کرد از اعتیاد به مواد مخدر و الکل رنج می‌برد

مقامات پلیس آمریکا اعلام کرده‌اند که پنج نفر در ارتباط با مرگ متیو پری، ستاره محبوب سریال «فرندز»، از حدود یک سال پیش تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

دادستان مارتین استرادا روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در یک کنفرانس خبری در لس‌آنجلس اعلام کرد متهمان که بخشی از یک «شبکه جنایی زیرزمینی گسترده» شامل دو پزشک و یک دستیار آقای پری بودند، مقادیر زیادی کتامین را به این بازیگر و دیگران تجویز می‌کردند.

به‌گفتهٔ دادستان، متهمان با سوء‌استفاده از مشکلات اعتیاد آقای پری از او بهرهٔ مالی می‌بردند.

بازیگران اصلی سریال «دوستان» در کنار هم، ۲۰۰۲
بازیگران اصلی سریال «دوستان» در کنار هم، ۲۰۰۲

براساس گزارش کالبدشکافی متیو پری ۵۴ ساله، او بر اثر «تأثیرات حاد» کتامین، یک آرام‌بخش قوی و عواملی چون از دست دادن هوشیاری و غرق شدن در وان حمام خانه‌اش در آبان پارسال درگذشته است.

به گزارش رویترز، ماه‌هاست که کارآگاهان جنایی لس‌آنجلس و مأموران فدرال در حال تحقیق در مورد نحوه به دست آوردن داروی تجویزی کتامین توسط متیو پری بوده‌اند.

یکی از دستیاران متیو پری هفتم آبان پارسال او را بیهوش در وان حمام منزلش پیدا کرد و امدادگران خدمات اورژانس که به سرعت به محل حادثه رسیدند به محض انجام معاینه اولیه اعلام کردند که او درگذشته است.

گزارش کالبد شکافی در دسامبر ۲۰۲۳ نشان می‌داد که این هنرپیشه شناخته شده، بر اثر «تاثیرات حاد کتامین» درگذشته است. آزمایشات سم‌شناسی نشان می‌داد که بدن او حاوی مقادیر خطرناکی از این ماده‌ است که برای بی‌هوشی کوتاه‌مدت استفاده می‌شود و خاصیت توهم‌زایی نیز دارد.

افرادی که این میزان از کتامین را در بدن خود دارند معمولا در حین انجام عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی هستند و متخصصان بیهوشی نیز وضعیت آن‌ها را زیر نظر دارند.

عوامل موثر دیگر در مرگ متیو پری نیز غرق شدن، بیماری عروق کرونر (که به انسداد یا تنگی عروق کرونر منجر می‌شود) و اثرات داروی اعتیاد به مواد افیونی بوپرنورفین (نوعی ماده مخدر بسیار قوی) بود که در بدن او تشخیص داده شد.

 ناگفته‌هایی از زندگی کوتاه متیو پری
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:28 0:00
لینک مستقیم

تحقیقات پزشکی قانونی و کالبد شکافی که نتیجه آن در ماه دسامبر منتشر شد نشان می‌داد که مقدار داروی کتامین که در خون متیو پری پیدا شده در حدی است که معمولا برای بیهوشی کامل در عمل جراحی استفاده می‌شود.

مصرف داروی کتامین که در اوایل دهه ۶۰ میلادی تولید و در سال ۱۹۷۰ در آمریکا جواز مصرف آن تایید شد، در سال‌های اخیر برای درمان افسردگی، اضطراب و دردهای مزمن به شدت افزایش یافته است.

داروی کتامین معمولا ظرف چند ساعت در نتیجه سوخت‌و‌ساز بدن حل و دفع می‌شود.

نزدیکان متیو پری به پزشکی قانونی گفته‌اند که او در حال طی کردن دوره‌ای درمانی با ترکیبی از داروی کتامین بود.

ولی پزشکی قانونی اعلام کرد که آخرین مورد از این دوره درمانی که حدود یک هفته پیش از مرگ متیو پری انجام شده نمی‌تواند میزان بالای کتامین در خون او را توجیه کند.

پزشکی قانونی در گزارش خود نوشته است که دست‌کم دو پزشک در حال درمان متیو پری بوده‌اند: یک روانپزشک و یک متخصص بیهوشی که در درمان او نقش اصلی را ایفا می‌کرد. در منزل متیو پری هیچ دارو یا ماده مخدر غیرقانونی یا وسایل مصرف چنین موادی پیدا نشده است.

در گزارش اولیه پزشکی قانونی، دلیل اصلی مرگ متیو پری داروی کتامین اعلام شده و تاکید شده بود که مرگ او تصادفی بوده و نشانه‌ای از دخالت افراد دیگر در آن دیده نمی‌شود. بر اساس این گزارش، خفگی در آب و مشکلات جسمی دیگر عوامل جانبی بوده‌اند.

متیو پری از سال‌ها پیش حتی در دوره‌ای که در مجموعه تلویزیونی «فرندز» در نقش چندلر بینگ بازی می‌کرد از اعتیاد به مواد مخدر و الکل رنج می‌برد.

«فرندز» محصول شرکت رسانه‌ای «ان‌بی‌سی» که از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد یکی از مشهورترین و ماندگارترین مجموعه‌های تلویزیونی جهان قلمداد می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز/س.ب/ک.ر
XS
SM
MD
LG