لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

کشته شدن شش نفر بر اثر تیراندازی در خانه سالمندان در کرواسی


حضور نیروهای پلیس مقابل محل تیراندازی در شهر دارووار کرواسی
حضور نیروهای پلیس مقابل محل تیراندازی در شهر دارووار کرواسی

پلیس کرواسی گفت یک مهاجم مسلح پس از ورود به یک خانه سالمندان و تیراندازی به سوی ساکنان آن ۶ نفر را کشت و ۶ نفر دیگر را مجروح کرد.

نیکولا میلینا، رئیس پلیس کرواسی، گفت بر اثر این تیراندازی که روز دوشنبه اول مرداد در شهر دارووار، واقع در نواحی مرکزی این کشور روی داد پنج نفر از قربانیان در محل تیراندازی و یک نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

او افزود که پنج نفر از کشته‌ها ساکنان خانه سالمندان و یک نفر دیگر از کارکنان آن بود.

به گفته او، فرد مهاجم از محل حادثه گریخت ولی به فاصله کوتاهی در یک کافه در نزدیکی خانه سالمندان دستگیر شد.

پلیس محلی نیز در بیانیه‌ای گفت وقوع این تیراندازی صبح روز دوشنبه به پلیس اطلاع داده شد، فرد مهاجم اکنون در بازداشت است و تحقیقات در مورد انگیزه تیراندازی ادامه دارد.

یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش داد که مهاجم متولد سال ۱۹۷۳ و مأمور سابق پلیس است. او در جنگ‌های ناحیه بالکان در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ مشارکت داشته و از اقوام یکی از ساکنان این خانه سالمندان است.

رسانه‌های محلی در گزارش خود گفتند یکی از کشته شدگان در این تیراندازی مادر فرد مهاجم بوده و از حدود ۱۰ سال پیش در این خانه سالمندان زندگی می‌کرده است.

این تیراندازی مرگبار شهر کوچک و آرام دارووار را در شوک فرو برده است. شهردار این شهر به رسانه‌های محلی گفت همه مردم شوکه شده‌اند.

او افزود: «به سختی می‌توان انگیزه این حمله را مشخص کرد. تحقیقات این موضوع را روشن خواهد کرد.»

به گفته او، تیراندازی در یک خانه سالمندان خصوصی که حدود ۲۰ نفر در آن سکونت داشتند روی داد.

دارووار با جمعیتی حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر در ناحیه اسلاوونیا قرار دارد.

زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهور کرواسی، گفت از این جنایت بی‌سابقه و وحشیانه شوکه شده است.

او افزود: «این هشداری هولناک و آخرین زنگ خطر برای تمامی نهادهای مسئول است که برای پیشگیری از وقوع خشونت در جامعه باید اقدامات بیشتری انجام دهند و مقررات ناظر بر مالکیت اسلحه را سخت‌تر کنند.»

مقامات پلیس می‌گویند مهاجم در این حمله از یک اسلحه بدون جواز و ثبت نشده استفاده کرده است.

پس از جنگ‌هایی که به تجزیه یوگسلاوی سابق منجر شد هنوز بسیاری از مردم در کرواسی اسلحه‌های شخصی خود را حفظ کرده‌اند و تصور می‌شود که بسیاری از این سلاح‌ها ثبت نشده و بدون جواز هستند.

XS
SM
MD
LG