لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

یک مقام بسیج از بازداشت ۵۰ دختر و پسر در یک «پارتی» در لواسان خبر داد


یک پست بازرسی بسیج در خیابان های تهران (عکس از آرشیو)
یک پست بازرسی بسیج در خیابان های تهران (عکس از آرشیو)

فرمانده بسیج لواسان از توابع شهرستان شمیرانات روز جمعه ۱۱ اسفند گفته است،۵۰ دختر و پسر در «پارتی مختلطی» در لواسان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام‌ نوید شکوهی گفته است، « در یک عملیات اطلاعاتی توسط نیروهای حوزه ۱۶۳ ناحیه مقاومت بسیج الغدیر لواسان در یک پارتی مختلط، تعداد ۴۰۰بطری مشروبات الکلی به کشف و ضبط شد، در این عملیات، ۵۰ نفر دختر و پسر بازداشت شدند.»

این مقام بسیج اضافه کرده است: «در این عملیات اطلاعاتی، مأموران پس از شناسایی و اخذ دستور قضایی و ورود به محل جرم تجهیزات پیشرفته دیگری را نیز کشف و ضبط کرده و متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقامات انتظامی شدند.»

پلیس و قوه قضائیه ایران به طور مکرر اخباری مبنی بر بازداشت شرکت‌کنندگان در میهمانی‌های خصوصی که از نظر آنها به دلیل «مختلط» بودن٬ «نامشروع» است٬ منتشر می‌کنند.

پیشتر نیز سرهنگ ذوالفقار برفر، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ، اول دی ماه از بازداشت ۱۴۰ نفر در باغی در لواسان در شب یلدا خبر داده بود.

این مقام پلیس گفته بود:در باغی در لواسان ۱۴۰ نفر که به صورت مختلط در حال پایکوبی و مصرف مشروبات الکلی بودند، دستگیر شده و محل پلمب شد.

در سال‌های اخیر اخبار منتشر شده دربارهٔ دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» افزایش یافته و گزارش‌هایی دربارهٔ بازداشت تعدادی از جوانان در استان‌های مختلف منتشر شده‌است.

این بازداشت‌ها حتی به مهمانی‌های خانوادگی چون جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها تن در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

دست‌کم در سال ۹۶ گزارش‌هایی از بازداشت «۲۳۰ دختر و پسر در دو میهمانی جداگانه» در تهران، «۶۴ دختر و پسر در یک «استخرپارتی» در اطراف اصفهان»، «۵۵ زن و مرد در یک مهمانی در کرمان» و «۴۵ مرد و زن در یک «مهمانی مختلط» در قم در رسانه‌ها منتشر شده بود.

علاوه بر این گزارش‌هایی هم از پلمپ مراکز «برپایی پارتی‌های شبانه» و بازداشت تعدادی در این رابطه در شهرهای مختلف ایران حکایت داشت.

پلیس ایران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و به‌ویژه در سال‌های گذشته بارها با حمله به مهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسم خصوصی تعداد بسیاری را بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی داده‌است.

دامنه دخالت پلیس در مهمانی‌های خصوصی که در اوایل انقلاب بهمن ۵۷ به اوج خود رسیده و سال‌ها بود که فروکش کرده بود، در دو سال سال اخیر و در پی دستور رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر برخورد با آنچه وی «آسیب‌های اجتماعی» می‌نامد، دوباره افزایش یافته‌است.

با استفاده از گزارش های خبرگزاری فارس و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG