لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۸

پیدا شدن دو جسد در سیل چالوس؛ «جستجوها ادامه دارد»


رسانه‌های داخلی ایران می‌گویند جسد «دو نفر» از سه عضو مفقودشده یک خانواده در سیل چهارشنبه شب چالوس توسط نیروهای هلال احمر پیدا شده است.

جمعیت هلال احمر صبح یک‌شنبه، ۲۷ خردادماه، اعلام کرد پیکر یک زن «۲۲ ساله» در زیر گل و لای پیدا شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز ساعاتی پس از آن نوشت:‌ «پیکر دومین مفقودی سیل جاده چالوس که پسر بچه ۱۰ ساله است»، در محدوده رستوران دربند جاده کندوان کشف شد.

محمد شریفی، فرماندار چالوس، روز یک‌شنبه، به این خبرگزاری گفت: «پیکر این پسر بچه مفقودی حوالی ساعت ۹ صبح امروز که در کنار آلاچیق رستوران دربند زیر گل و لای مدفون شده بود»، با همکاری سگ‌های زنده‌یاب پیدا شد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم نیز افزود که «از مفقودی دیگر سیل جاده چالوس، فعلاً هیچ اطلاعی در دست نیست و گروه‌های جستجو و نجات برای پیدا کردن مفقودین در حال جستجو هستند.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران دو روز پیش اعلام کرد که بر اثر سیل روز چهارشنبه در جاده چالوس «سه نفر» مفقود شده‌اند.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نیز در این زمینه نوشت که این سه نفر اعضای یک خانواده شامل «یک مادر ۴۶ ساله»، «یک دختر ۲۰ ساله» و «یک پسر ۱۰ ساله» هستند.

در پی وقوع سیل در چند استان ایران، علاوه بر مفقود شدن سه نفر در چالوس، شبکه آب در ده‌ها روستا قطع شد و همچنین سرنشینان یک خودرو در استان اردبیل ناپدید شدند.

فرماندار چالوس صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که محور کندوان به علت سیلاب شب گذشته مسدود شد و محدودیت این مسیر در روز جمعه هم ادامه یافت.

او روز جمعه نیز خبر داد که پنج خودرو از میان گل و لای ناشی از سیلاب بیرون کشیده شدند و افزود استاندار مازندران دستور داده با مسئولانی که «کم‌کاری» کرده‌اند، برخورد شود.

در سال‌های اخیر سیل خسارت‌های بسیاری در استان‌های مختلف ایران برجای گذاشته است.

به عنوان نمونه، خردادماه سال گذشته سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گِرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

XS
SM
MD
LG