لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

واکنش اعضای کنگره به تصمیم ترامپ درباره عدم تایید پایبندی ایران به برجام


پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از تصمیم جدید دولت آمریکا برای ارزیابی مجدد توافق هسته‌ای حمایت می‌کند
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از تصمیم جدید دولت آمریکا برای ارزیابی مجدد توافق هسته‌ای حمایت می‌کند

شماری از اعضای ارشد جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از راهبرد تازه دونالد ترامپ در قبال ایران حمایت کرده اند. این در حالی است دمکرات هااز این رویکرد تازه انتقاد کرده اند.

پل رایان، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از تصمیم تازه دونالد ترامپ برای ارزیابی مجدد توافق هسته‌ای حمایت می‌کند

به گزارش وب سایت انگلیسی صدای آمریکا، پل رایان گفته است: اجرای صرف توافقی که به طور مهلکی ناقص است، کافی نیست. من از تصمیم رییس جمهوری ترامپ برای ارزیابی مجدد این توافق خطرناک حمایت می کنم و مجلس نمایندگان با دولت برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران همکاری خواهد کرد.

در همین زمینه،کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا،اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس و مک تورنبیو لیز چنی از اعضای ارشد این مجلس،در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با دولت ترامپ برای رفع نواقص توافق هسته ای با ایران همکاری خواهند. ولی آنها بر تشدید تحریم های غیر هسته ای ایران تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما نمی توانیم اجازه بدهیم که چنین رژیمی یک قدرت هسته ای بشود. توافق هسته ای نقص های مهمی دارد که می بایست به آنها توجه شود. ما خود را متعهد می دانیم که با رییس جمهوری برای رفع این نواقص در توافق هسته ای همکاری کنیم، ایران را وادار کنیم به تعهداتش عمل کند و تلاش ها برای مقابله تهدیدهای ایران، همکاری کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در راستای تصویب تحریم هایی که با توافق هسته ای با ایران غیر مرتبط هستند در صحن مجلس نمایندگان در هفته های آینده گام های مهمی برخواهیم داشت تا فعالیت هایی مانند حمایت ایران از تروریسم یا آزمایش موشکی ایران هدف قرار گیرند.

سناتور جان مک کین، از حزب جمهوریخواه نیز از راهبرد تازه دونالد ترامپ در قبال ایران استقبال کرده است.

این در حالی است که دمکرات ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از راهبرد تازه دونالد ترامپ انتقاد کرده اند.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دمکرات درمجلس نمایندگان آمریکا تصمیم دونالد ترامپ در عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای را «اشتباهی جدی» خوانده است.

خانم پلوسی توافق هسته ای با ایران را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دانسته است.

بن کاردین، ارشد‌ترین دمکرات در کمیته روابط خارجی سنا، نیز راهبرد تازه رییس جمهوری آمریکا را خطرناکترین تصمیم دونالد ترامپ ارزیابی کرده است.

باب منندز،‌ سناتور دمکرات و از مخالفان توافق هسته ای با ایران نیز گفته است، تصمیم دونالد ترامپ در خصوص عدم تایید پایبندی ایران به برجام در عمل هیچی نیست ولی موجب سردرگمی متحدانمان خواهد شد و باعث تقویت موضع ایران می شود.

دمکرات ها در سنا و در مجلس نمایندگان آمریکا در اقلیت هستند.

XS
SM
MD
LG