لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۳

نقاشی و دیوارنگاری با هدف «حمایت از حقوق بشر در ایران»


پوستر کمپین دیوارنگاری
پوستر کمپین دیوارنگاری
بهار عربی بار دیگر الهام‌بخش فعالان سیاسی و مدافعان ایرانی حقوق بشر شده است: نقاشی و تهیه شابلون و دیوارنگاری و دیوارنویسی از اول تا هفتم ماه میلادی آوریل، ۱۳ تا ۱۹ فروردین‌ماه، با هدف «حمایت از حقوق بشر در ایران».

وب‌سایت «اتحاد برای ایران» در خبری درباره کمپین «هفته همبستگی گرافیتی [دیوارنگاری] با ایران» از همگان خواسته است تا از اول تا هفتم ماه آوریل برای «بزرگداشت زندانیان سیاسی در ایران» دست به کار نقاشی و دیوارنگاری شوند.

آن طور که در وب‌سایت «اتحاد برای ایران» آمده است، این کمپین الهام‌گرفته از کمپین «هفته گرافیتی دیوانه‌وار» در مصر است که در اعتراض به حکومت نظامیان در این کشور پس از سقوط حسنی مبارک در سال گذشته شکل گرفت.

هدف از این کمپین جدید «حمایت از زندانیان سیاسی و نیز آگاهی‌رسانی در مورد سایر موارد نقض حقوق بشر در ایران» عنوان شده است.

اتحاد برای ایران اشاره می‌کند که هم‌اکنون «حدود ۵۰۰ زندانی سیاسی» که به سیاست‌های جمهوری اسلامی اعتراض دارند به اتهامات مختلف در زندان به سر می‌برند.

سازمان‌دهندگان این کمپین برای آنها که علاقه‌مند به شرکت در آن هستند ویدئویی کوتاه هم تهیه کرده‌اند که در آن طرز تهیه شابلون برای انداختن نقش بر دیوار شرح و نشان داده شده است.

از جمله افرادی که چهره‌شان برای دیوارنگاری پیشنهاد شده می‌توان به نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، اشاره کرد که هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد و همین طور ندا آقاسلطان، چهره جنبش سبز ایران، که روز ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ به ضرب گلوله در تهران به قتل رسید.


XS
SM
MD
LG