لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

قالیباف به نفع رئیسی از رقابت کناره‌گیری کرد


اعلام کناره‌گیری آقای قالیباف در حالی روی داده است که او روز دوشنبه به رشت سفر کرده و علیه دولت روحانی سخنرانی کرده بود.
اعلام کناره‌گیری آقای قالیباف در حالی روی داده است که او روز دوشنبه به رشت سفر کرده و علیه دولت روحانی سخنرانی کرده بود.

محمدباقر قالیباف، یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت کناره‌گیری کرد.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف از رقابت‌های ریاست‌جمهوری اعلام کناره‌گیری و تاکید کرده است که به نوشته این خبرگزاری «همه توان خود را برای پیروزی ابراهیم رئیسی بر دولت ناکارآمد و ناتوان به کار خواهد بست.»

اعلام کناره‌گیری آقای قالیباف در حالی روی داده است که او همین امروز به رشت سفر کرده و در جمع حامیانش علیه دولت روحانی سخنرانی کرده بود.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

آقای قالیباف در این سخنرانی حسن روحانی را متهم کرد که در مورد حل مشکلات در ۱۰۰ روز «وعده دروغین» داده بود.

در همین حال حسن روحانی، رئیس جمهوری و از نامزدهای انتخابات پیش رو در ایران، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت طی یک سخنرانی در تبریز، مخالفان خود را متهم کرد که در مورد دولت او به رهبر جمهوری اسلامی «گزارش دروغ» می‌دهند.

آقای قالیباف بیانیه‌ای در مورد کناره‌گیری‌اش از انتخابات منتشر کرده و ضمن اعلام حمایت از ابراهیم رئیسی نوشته «مبارزه، تازه آغاز شده است و تا ریشه‌کنی کامل فساد و ناکارآمدی، باید جان و آبروی خود را نیز بی‌چشمداشت فدا کرد.»

روز دوشنبه خبر رسید که مهدی کروبی، از رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ اعلام کرده است که در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران شرکت می‌کند و به حسن روحانی رأی می‌دهد.

یک روز پیش از آن، محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران نیز حمایت خود را از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت سال جاری اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG