لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

پوشش زنده: آخرین تحولات برجام پس از خروج آمریکا‎

پس از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره سرنوشت «برجام»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را باز می‌گرداند.

۱۷:۵۰ ۱۸.۲.۱۳۹۷

سخنگوی دولت بریتانیا روز سه‌شنبه گفت ترزا می، نخست‌وزیر این کشور، به تلاش‌هایش برای رفع کمبودهای برجام ادامه خواهد داد اما در عین حال او مصر است که برجام باید حفظ شود.

به گزارش رویترز، سخنگوی دولت بریتانیا افزود که این کشور کماکان برجام را مسیری درست برای دور نگه‌داشتن ایران از سلاح هسته‌ای می‌داند.

کرملین نیز اعلام کرد که خروج احتمالی آمریکا از برجام، «اثرات مخربی» خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در جمع خبرنگاران گفت که موضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در قبال برجام کاملا همراستا با دیگر رهبران اروپایی است و او نیز نمی‌خواهد که برجام برچیده شود.

۱۷:۵۳ ۱۸.۲.۱۳۹۷

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داده که انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه از برجام خارج شود.

به نوشته این روزنامه، منابع این گزارش دیپلمات‌هایی هستند که در تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام دست داشته‌اند.

۱۷:۵۷ ۱۸.۲.۱۳۹۷
لینک مستقیم

۱۸:۲۳ ۱۸.۲.۱۳۹۷

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه گفت: «اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام به عنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا ، وی با رد این سخن ترامپ که «با برجام بدترین توافق تاریخ به آمریکا تحمیل شد»، اظهار داشت: «این یک توافق متوازن است و افرادی که برای مذاکره با این شش قدرت حضور پیدا کردند، حضورشان متکی بر اراده قوی و خودباوری بود و این مسئله از اراده مردم ناشی می‌شد».

۱۸:۳۲ ۱۸.۲.۱۳۹۷
please wait

No media source currently available

0:00 0:27:03 0:00
لینک مستقیم

۱۸:۳۴ ۱۸.۲.۱۳۹۷

نظرسنجی صفحه فارسی وزارت امور خارجه آمریکا درباره برجام:

۱۸:۴۷ ۱۸.۲.۱۳۹۷

توئیت صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، درباره مخالفان داخلی برجام: «جناب حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه وزین‌ کیهان فرموده‌اند که اگر برجام را آتش زده بودیم دلار امروز ۷۳۰۰ تومان نمی‌شد. البته ایشان شکسته‌نفسی کرده و نمی‌فرمایند که باتفاق رفقای انقلابی‌شان هر سنگی می‌توانستند بر سر راه موفقیت برجام انداختند. چندان که با بودن آنان نیازی به ترامپ نبود».

۱۸:۵۵ ۱۸.۲.۱۳۹۷

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک «منبع آگاه» خبر داده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی‌اش، گفته است که امروز خروج از برجام را اعلام می‌کند.

این منبع افزوده که ایالات متحده آماده است تا تمام تحریم‌های تعلیق شده ایران را برگرداند، ضمن اینکه تحریم‌های جدید اقتصادی علیه تهران وضع می‌کند.

پیشتر کاخ الیزه در بیانیه‌ای مختصر بدون اشاره به نام ایران تنها گفته بود که رهبران دو کشور «مسائل مربوط به صلح و ثبات در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند».

۱۹:۵۴ ۱۸.۲.۱۳۹۷

رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید که دونالد ترامپ در تماس تلفنی با او هیچ نشانه‌ای درباره تصمیمش پیرامون برجام بروز نداده است.

تکذیبه امانوئل مکرون که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده، واکنشی است به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز که به نقل از یک «منبع آگاه» خبر داده بود رئیس‌جمهوری آمریکا عصر سه‌شنبه به همتای فرانسوی‌اش گفته که امروز خروج از برجام را اعلام می‌کند.

۲۰:۲۶ ۱۸.۲.۱۳۹۷

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، این خبر را تکذیب کرده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفت‌وگو با همتای فرانسوی‌اش تصمیمش درباره برجام را اعلام کرده است.

کاخ سفید با اشاره به گزارش نیویورک‌تایمز گفته که آقای ترامپ «آن چیزها» را نگفته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک «منبع آگاه» خبر داده بود که دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با امانوئل مکرون گفته است که امروز خروج از برجام را اعلام می‌کند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG