لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۳

واکنش سپاه به موضوع تخلیه ساختمان مرتبط با دفتر محمود احمدی‌نژاد


علی‌اصغر گرجی‌زاده، فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی در ارتباط با حملات تهران شرکت کرده بود.
علی‌اصغر گرجی‌زاده، فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی در ارتباط با حملات تهران شرکت کرده بود.

سپاه حفاظت انصارالمهدی از اشاره به این واحد و فرمانده آن در گزارش‌های مربوط به تخلیه ساختمانِ مربوط به محافظان محمود احمدی‌نژاد، ابراز«تأسف» و اعلام کرد که این ساختمان در اختیار دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران بوده، و نه محافظان او.

این واحد سپاه پاسداران که مسئولیت حفاظت از مقام‌های جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، همچنین اعلام کرد که «حق پیگیری حقوقی و قضایی برای هرگونه اتهام‌زنی و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می‌داند».

به گزارش وب‌سایت سپاه‌نیوز، این نهاد روز یکشنبه ۲۱ خرداد، در اطلاعیه‌ای از اشاره به سپاه حفاظت انصار المهدی، انتشار تصویر فرمانده آن و «توضیح شیوه اقدامات حفاظتی که افشاکننده راهکارهای امنیتی است»، ابراز «تأسف» کرد.

سپاه حفاظت انصارالمهدی همچنین با اشاره به بیانیه دفتر محمود احمدی‌نژاد در تاریخ سوم آبان سال ۹۵، یادآوری کرد که ساختمان مورد بحث در اختیار دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران بوده و نه محافظان او.

به گفته این نهاد، « پشتیبانی» از اقدامات حفاظتی رؤسای جمهور قبل بر عهده نهاد ریاست جمهوری است.

رسانه‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در مهر ماه سال ۹۵ اعلام کرده بودند که نهاد ریاست جمهوری قصد تخلیه ساختمان مربوط به محافظان رئیس‌جمهور سابق ایران را دارد.

در همین حال علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای آقای احمدی‌نژاد، هشتم خرداد، خبر داد که این ساختمان تخلیه شده است.

پس از آن محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی معاون اجرایی او، شماره حسابی را اعلام کردند تا طرفدارانشان برای خرید ساختمان محافظان، پول‌های خود را به این حساب واریز کنند.

رسانه‌ها و افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد نیز در گزارش‌هایی تأکید کرده بودند که سپاه حفاظت انصار المهدی و دولت حسن روحانی در قبال اتفاقات احتمالی برای رئیس‌جمهور سابق ایران مسئول هستند.

پس از این گزارش‌ها، خبرگزاری ایرنا به نقل از «یک مقام آگاه» اعلام کرد که این ساختمان در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد در اختیار تیم حفاظت ریاست جمهوری بوده، و پس از پایان ریاست جمهوری او در اختیار واحد ارتباط مردمی رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

به گفته این «مقام آگاه» در ریاست جمهوری، پس از مقاومت آقای احمدی‌نژاد در برابر «حکم قانونی»، در نهایت این ساختمان با حکم دادگاه تخلیه شده است.

فرماندهی سپاه حفاظت انصار المهدی، با علی اصغر گرجی‌زاده است که شامگاه شنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره نقش این نهاد در مقابله با حملات اخیر تهران شرکت کرد.

در این میان رسانه‌های نزدیک به آقای احمدی‌نژاد پیش از پخش این برنامه از هوادارانشان خواسته بودند با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی از مجری برنامه بخواهند که درباره ساختمان محافظان، از آقای گرجی‌زاده سؤال شود.

اما وحید یامین‌پور مجری این برنامه، در مطلبی با انتقاد از این اقدام هواداران آقای احمدی‌نژاد، اعلام کرده بود که سپاه حفاظت انصار المهدی در این باره بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG