لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰

هیئت عالی منصفه جورجیا خواستار «تعقیب کیفری» سه سناتور حامی دونالد ترامپ شده بود

۲۱:۴۲ ۱۷.۶.۱۴۰۲

هیئت عالی منصفه جورجیا خواستار «تعقیب کیفری» سه سناتور حامی دونالد ترامپ شده بود

یک گزارش فاش شده توسط خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد هیئت عالی منصفه در ایالت جورجیا حدود ۹ ماه پیش توصیه کرده بود برای لیندزی گراهام، سناتور جمهوریخواه و چند تن دیگر از حامیان دونالد ترامپ «اتهامات کیفری» اعلام شود.

این گزارش که روز جمعه ۱۷ شهریور منتشر شد، نشان می‌دهد این هیئت چنین توصیه‌ای را به عنوان بخشی از تحقیقات خود درباره تلاش‌های رئیس جمهور سابق آمریکا برای باطل کردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ که به شکست او انجامید، مطرح کرده بود.

اما دادستان‌های ایالتی در دادخواست کلی خود که علیه آقای ترامپ و ۱۸ متهم به همدستی با او تنظیم شد، برای هیچیک از این افراد اتهام کیفری صادر نکردند.

هیئت عالی منصفه ویژه برای این پرونده توصیه کرده بود علاوه بر آقای گراهام که سال‌هاست سناتور ایالت کارولینای جنوبی است، برای دو سناتور وقت شامل کلی لوفلر و دیوید پردیو نیز اتهام کیفری صادر شود.

افراد دیگری که این هیئت خواستار تعقیب کیفری آنها بود، مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، برویس اپشتین مشاور دونالد ترامپ، و دو وکیل دادگستری بودند.

مشخص نیست دادستان بخش فالتون کانتی چرا تصمیم گرفت که این افراد را مورد اتهام قرار ندهد و دفتر او هم حاضر به توضیح در این زمینه نشده است.

رویترز نوشته گزارش هیئت عالی منصفه ایالت جورجیا که خود اختیار قانونی ایراد اتهام نداشته است، روز ۱۵ دسامبر سال گذشته تهیه شده بود، اما به مدت ۹ ماه محتوای آن محفی نگه داشته شده بود.

۲۲:۳۶ ۱۷.۶.۱۴۰۲

حساب کاربری «سینماهنر» در اینستاگرام که اخبار سینما و تئاتر ایران را پوشش می‌دهد، تصاویری از کوثر افتخاری بازیگر تئاتر را در حال پیاده‌روی بدون حجاب اجباری در خیابان‌های تهران منتشر کرده است.

خانم افتخاری در جریان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» بر اثر شلیک نیروهای حکومتی بینایی یکی از چشمان خود را از دست داده است.

۲۳:۵۹ ۱۷.۶.۱۴۰۲

در خواست فعالان دانشجویی از بهاره هدایت برای پایان دادن به اعتصاب غذا

۷۴ فعال دانشجویی در نامه‌ای به بهاره هدایت، فعال سیاسی زندانی، از او خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

خانم هدایت پنجشنبه گذشته پس از جان‌باختن جواد روحی، زندانی معترض، اعلام کرد که در اعتراض به «سرکوب مضاعف» در جمهوری اسلامی، دست به اعتصاب غذا می‌زند. طی بیش از یک هفته گذشته، درخواست‌های متعددی از او برای شکستن اعتصاب غذا منتشر شده بود.

این فعالان دانشجویی در نامه خود تصریح کرده‌اند: «ما به عنوان دوستان، آشنایان، همراهان و یا همفکران بهاره نگرانی خود را از اعتصاب غذای او اعلام می‌کنیم و امیدواریم در پاسخ به درخواست ما بهاره عزیز اعتصاب غذای خود را بشکند.»

خبر جان‌باختن جواد روحی را نخستین بار ظهر روز نهم شهریور، وکیل او مجید کاوه، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و ساعتی بعد روابط عمومی زندان نوشهر تأیید کرد که «جواد روحی ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‌شنبه ۹ شهریورماه به دلیل تشنج» از زندان به بیمارستان بهشتی نوشهر» منتقل شده و «پس از انتقال به بیمارستان» جان باخته است.

XS
SM
MD
LG