لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

آمریکا علیه هکرهای ایرانی به دلیل نفوذ به ستاد ترامپ «اعلام جرم می‌کند»


نشریه پولیتیکو و همچنین شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داده‌اند که وزارت دادگستری آمریکا علیه چند هکر ایرانی در ارتباط با نفوذ سایبری به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام جرم می‌کند.

پولیتیکو روز پنجشنبه پنجم مهرماه به نقل از سه منبع آگاه که خواسته‌اند نام‌شان ذکر نشود گزارش داد که هیئت منصفه دادگاه اخیرا چند هکر ایرانی را در ارتباط با نفوذ سایبری به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ متهم کرده است.

جزییات بیشتری درباره متهمان گزارش نشده و به نوشته پولیتیکو، کیفرخواست صادر شده علیه این هکرهای ایرانی روز پنجشنبه به تایید هیات منصفه رسید.

همچنین به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، وزارت دادگستری آمریکا قرار است به زودی «و احتمالا روز جمعه» به طور رسمی علیه این هکرها اعلام جرم کند.

وزارت دادگستری آمریکا و همچنین ستاد انتخاباتی آقای ترامپ درباره این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ۲۰ مرداد از هک شدن مکاتبات داخلی خود خبر داد و حکومت ایران را مسئول این نفوذ سایبری اعلام کرد.

پس از آن نیز روزنامه واشینگتن‌پست گزارش داد که هکرهای وابسته به حکومت ایران چند ماه قبل برای نفوذ سایبری به ستاد انتخاباتی بایدن - هریس تلاش کرده بودند.

شرکت مایکروسافت و همچنین بخش امنیت سایبری گوگل هم در گزارش‌های جداگانه‌ای، از تلاش هکرهای مرتبط با حکومت ایران برای نفوذ به ستادهای انتخاباتی آمریکا خبر داده بودند.

در پی این تحولات، سه نهاد اطلاعاتی آمریکا ۲۹ مرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که حکومت ایران در پشت حملات سایبری به ستادهای انتخاباتی در این کشور بوده است و این اقدامات بخشی از مداخله گسترده‌تر جمهوری اسلامی برای نفوذ در این انتخابات است.

XS
SM
MD
LG