لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۰

برخورد دو وانت حامل «اتباع خارجی» در جنوب ایران ۲۸ قربانی گرفت


برخورد دو وانت در مسیر سراوان به خاش ۲۸ کشته بر جا گذاشت (عکس از آرشیو)
برخورد دو وانت در مسیر سراوان به خاش ۲۸ کشته بر جا گذاشت (عکس از آرشیو)

در ادامه قربانی گرفتن قاچاق انسان در ایران، یک مقام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کشته‌ شدن ۲۸ نفر بر اثر برخورد دو دستگاه وانت در جنوب شرقی ایران خبر داد.

فریبرز راشدی، رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به خبرگزاری رسمی ایرنا گفت که این حادثه ۲۱ مجروح هم بر جا گذاشته است.

برخورد این دو دستگاه وانت در بامداد روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان، در کیلومتر ۸۰ مسیر سراوان به خاش رخ داد.


به گفته آقای راشدی،‌ «شدت حادثه به حدی بود که ۲۸ نفر از سرنشینان دو خودرو در دم» جان باختند.

آن‌ طور که وی اعلام کرده، این دو وانت «حامل اتباع بیگانه غیرمجاز» بوده‌اند.

این نخستین‌ بار نیست که در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا نوشت که تاکنون «حوادث مشابه زیادی» به‌ویژه شهرستان‌های سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، خاش و زاهدان اتفاق افتاده که «عامل بیشتر آنها رانندگان خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و یا قاچاقچیان سوخت بوده‌اند».

در فروردین‌ماه سال جاری هم تیراندازی سربازان ایرانی به سوی یک خودروی حامل مهاجران دو کشته و نزدیک به ۲۰ مجروح بر جای گذاشت.

حمله به خودروهای حامل شهروندان افغان در ایران نیز پیش از این چندین بار روی داده و از جمله در مهرماه سال گذشته در رویدادی مشابه در استان سیستان و بلوچستان ۳۵ مهاجر افغان کشته و زخمی شدند و چهار سال پیش نیز تیراندازی پلیس به یک وانت حامل افغان‌ها در کرمان منجر به کشته شدن دست‌کم شش شهروند افغان و زخمی شدن ۱۸ تن از آنان شد.

سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با افغانستان و پاکستان و نیز محرومیت خود شهروندان آن، همواره با قاچاق انسان، مواد مخدر یا سوخت درگیر بوده است.

XS
SM
MD
LG