لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۹
نمونه‌ای از بیلبوردهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی با تصاویر حسن نصرالله و عباس نیلفروشان
نمونه‌ای از بیلبوردهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی با تصاویر حسن نصرالله و عباس نیلفروشان

زنده سپاه می‌گوید جسد عباس نیلفروشان پیدا شد؛ اظهارات جدید درمورد «غیبت قاآنی»

خلاصه رویدادها:

  • شلیک نیروهای اسرائیل به سوی صلح‌بانان سازمان ملل با اعتراض شماری از کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، کانادا، اندونزی و ایرلند روبه‌رو شد
  • سخنگوی صلح‌بانان سازمان ملل اعلام کرد حضور این نیروها در جنوب لبنان ادامه می‌یابد
  • حملات هوایی اسرائیل به دو محله در بیروت دست‌کم ۲۲ کشته و ۱۱۷ زخمی برجای گذاشت و به گفته رویترز، به نظر می‌رسد وفیق صفا، از مقام‌های امنیتی حزب‌الله، از این حمله جان سالم به در برده است
  • به گفته مسئولان بهداشتی غزه، حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه در این باریکه دست‌کم ۲۸ کشته برجای گذاشت
  • رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل درباره پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله ایران گفت‌وگو کردند
  • وزیر دفاع اسرائیل وعده داد که پاسخ کشورش به ایران «مرگبار و غافلگیرکننده» خواهد بود
  • هواپیمایی امارات پروازها به ایران را تا ۱۵ اکتبر لغو کرد

۱۶:۵۴ ۱۶.۷.۱۴۰۳

تأکید صدراعظم آلمان بر مبارزه با «تروریست‌های حماس»

صدراعظم آلمان روز دوشنبه در اولین سالگرد حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل حمایت کشورش از اسرائیل و مبارزه آن با حماس را مورد تأکید قرار داد.

آلمان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا در کنار آمریکا حماس را تروریستی طبقه‌بندی کرده و در یک سال اخیر اقدامات گسترده‌ای را علیه حامیان و فعالان این گروه در آلمان انجام داده است.

صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت سالروز حمله حماس به مردم اسرائیل گفت مردم آلمان با احساس همبستگی با مردم اسرائیل در وحشت، درد، عدم اطمینان و اندوه این ملت، در کنار این کشور می‌ایستند.

اولاف شولتس گفت باید با «تروریست‌های حماس مبارزه کرد».

او در اشاره به «درد و رنج فلسطینیان در نوار غزه» گفت این مردم اگر خواهان دست کشیدن از ترورریسم هستند، به امید و چشم‌انداز نیاز دارند.

آقای شولتس خواهان آتش‌بس برای آزادی ۱۰۱ گروگان اسرائیلی باقی‌مانده در دست حماس شد.

همچنین آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، روز یکشنبه ۱۵ مهر ضمن تأکید بر همبستگی آلمان با اسرائیل گفت کشتار حماس از مردم اسرائیل در هفتم اکتبر «نقطه عطفی در تاریخ یهودیان و آلمان» بود و همه چیز به «قبل و بعد» از آن حمله مربوط است.

خانم بائربوک تأکید کرد که اسرائیل حق دارد از مردم خود دفاع کند زیرا حماس با «حمله وحشیانه» خود کل منطقه را «به لبه پرتگاه کشاند».

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که از زمان حمله حماس به مردم اسرائیل، یهودیان در آلمان نیز کمتر احساس امنیت می‌کنند و حملات یهودستیزانه در آلمان افزایش یافته است.

او از جمله نوشت مردان یهودی در آلمان در یک سال اخیر از استفاده از عرقچین بر سر خودداری می‌کنند و کودکان یهودی از عبری حرف‌زدن در مترو در هراس هستند. وزیر خارجه آلمان این وضعیت را برای کشورش «شرم‌آور» نامید.

خانم بائربوک از ابراز شادمانی فلسطینی‌ها و حامیان آن‌ها در آلمان از حمله موشکی هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران به خاک اسرائیل ابراز انزجار کرد و گفت آلمان «با تمام قوا با این رفتار مقابله خواهد کرد».

۱۶:۳۹ ۱۶.۷.۱۴۰۳

بایدن در سالگرد حمله حماس بر «امنیت» اسرائیل تأکید کرد

همزمان با سالگرد حملات حماس به جنوب اسرائیل در روز ۷ اکتبر سال گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر تعهد واشینگتن نسبت به «امنیت» اسرائیل تأکید کرد.

جو بایدن در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، با تأکید بر اینکه اسرائیل حق دارد از خود در برابر گروه افراطی حماس، جمهوری اسلامی و دیگران دفاع کند گفت: « کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور و من کاملاً متعهد به امنیت مردم یهود، امنیت اسرائیل و حق وجودی آن هستیم.»

ایالات متحده و اتحادیه اروپا گروه حماس را یک گروه تروریستی می‌دانند.

آقای بایدن همچنین حمله سال گذشته حماس به اسرائیل را روز سیاهی برای مردم فلسطین توصیف کرد و گفت که بسیاری از غیرنظامیان در یک سال گذشته آسیب دیده و از این درگیری «رنج» زیادی برده‌اند.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله هفتم اکتبر گفت: «کاری که حماس در آن روز انجام داد، شیطانی، وحشیانه و بیمارگونه بود.»

او همچنین با اشاره به درگیری‌ها در غزه گفت: «من از میزان مرگ و میر و ویرانی غزه در یک سال گذشته ناراحتم.»

انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز عصر در مراسمی در زمین گلف خود در میامی، سالگرد حمله حماس به اسرائیل را گرامی بدارد.

۱۶:۰۳ ۱۶.۷.۱۴۰۳

نتانیاهو در سالگرد حمله هفتم اکتبر: موظفیم گروگان‌ها را به کشور بازگردانیم

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گید بعد از کشتاری که گروه افراطی حماس روز هفتم اکتبر سال گذشته به راه انداخت، مردم اسرائیل «مانند شیر» در دفاع از کشور خود به پا خاستند.

بنیامین نتانیاهو روز ۱۶ مهر، هفتم اکتبر، در آیین برافروختن شمع یادبود قربانیان در پای ستون‌های گرامیداشت یاد کشته‌های اورشلیمی در جنگ «شمشیرهای آهنین» گفت: «امروز ما به یاد کشته‌شدگان و ربوده‌شدگان خود هستیم و خود را موظف می‌دانیم که شهروندان گروگان خود را به آغوش خانواده و به کشور خود برگردانیم.»

او افزود ملت اسرائیل سال گذشته در چنین روزی «یک قتل‌عام وحشتناک» را تجربه کرد اما این ملت در کنار هم ایستاد و مانند شیر برخاست و مانند شیر به جنگ پرداخت.

موشه لئون، شهردار اورشلیم، نیز در این آئین اعلام کرد: «از این شهر که نماد وحدت است، پیام وحدت ملت یهود به گوش می‌رسد و همه ما موظف هستیم در کنار هم برای اورشلیم، پایتخت اسرائیل، مبارزه کنیم.»

او افزود این یک سال جنگ به این ملت دوباره یادآوری کرد که قدرت اسرائیل در اتحاد مردم آن است و با یکدیگر به پیروزی خواهند رسید.

بر بنای یادبود قرار گرفته در بلوار روپین، روبه‌روی عمارت تازه ساخت کتابخانه ملی اسرائیل در اورشلیم، نام ۸۷ سرباز، نیروی امنیتی، امدادی و سایر کشته‌های ساکن این شهر که در حمله حماس به خاک اسرائیل جان داده‌اند، حک شده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در پیام خود به مناسبت سالروز حمله حماس به خاک اسرائیل نوشت امروز بیش از همیشه ما عمیقاً موظف به انجام تمامی اقدامات برای دفاع از وطن خود بوده و نشان دهیم که شایستگی میراث عزیزان کشته شده خود، شهروندان و سربازان را داریم.

یوآو گالانت افزود: «به عنوان یک ملت و یک جامعه، وظیفه ما ادامه تلاش برای بازگرداندن شهروندان ربوده شده است، باید از مجروحین حمایت روحی و روانی کرده و با بیان داستان زندگی و مرگ قربانیان یاد آن‌ها را دراین جنگی که در آن بر حق مبارزه کردیم، زنده نگاه می‌داریم.»

رسانه‌های اسرایئل گزارش دادند یک سال بعد از جنگ، بنیامین نتانیاهو در نشست ویژه دولت خود به یاد قربانیان اسرائیلی حمله حماس، خواهان آن شد که نام «شمشیرهای آهنین» که یک سال پیش در هفته نخست جنگ به آن اطلاق شد، لغو شده و «جنگ رستاخیز» برای آن استفاده شود.

نشست ویژه دولت با یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان آغاز شد و فیلمی از کشته شدن حدود یک هزار و ۲۰۰ اسرائیلی در حمله پارسال حماس برای وزیران نشان داده شد.

۱۴:۱۴ ۱۶.۷.۱۴۰۳

معاون نیروی قدس سپاه: حال قاآنی خوب است و نیازی به دادن بیانیه نیست

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۶ مهر گفت حال اسماعیل قاآنی، فرمانده این نیرو «خوب است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، ایرج مسجدی افزود: «بسیاری از ما می‌پرسند که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت و مشغول فعالیت است».

در عرف جهانی هنگامی که شایعاتی در مورد سلامتی یا غیبت یک مقام ارشد حکومتی منتشر می‌شود، آن فرد با انتشار یک کلیپ یا حضور زنده تلویزیونی خلاف شایعات را ثابت می‌کند.

اما آقای مسجدی گفت: «برخی می‌گویند که (اگر او خوب است و زنده) بیانیه بدهید، و ما در جواب می‌گوییم چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی شود».

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه اعلام کرد اسماعیل قاآنی به «اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» پیام داده است.

۱۳:۲۶ ۱۶.۷.۱۴۰۳

نخست‌وزیر بریتانیا: حمله هفتم اکتبر تاریک‌ترین روز در تاریخ یهودیان پس از هالوکاست است

نخست‌وزیر بریتانیا در سالگرد حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل در پیامی در شبکه ایکس نوشت که «هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاریک‌ترین روز در تاریخ یهودیان پس از هولوکاست است».

کی‌یر استارمر روز دوشنبه در این پیام افزود: «یک سال از آن حملات وحشتناک می‌گذرد و ما باید قاطعانه در کنار جامعه یهودی باشیم. بدون ابهام به جستجوی صلح ادامه داده و در این روز درد و اندوه به قربانیان ادای احترام ‌کنیم».

او نوشت ما در کنار هم ایستاده‌ایم تا زندگی‌هایی را که به طرز بی‌رحمانه‌ای گرفته شده است، به یاد بیاوریم.

آقای استارمر نوشت کشورش با قاطعیت به تلاش برای بازگرداندن همه گروگان‌ها و کمک به افراد رنج‌دیده ادامه خواهد داد و تضمین آینده بهتری را برای مردم خاورمیانه می‌دهد.

بیانیه دفتر نخست‌وزیری بریتانیا بار دیگر خواهان آتش‌بس فوری در غزه و لبنان شد و بر رفع تمامی محدودیت‌ها برای کمک بشردوستانه به غزه تأکید کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز در پیامی در شبکه ایکس به مناسبت سالروز حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل نوشت که «این درد هنوز با ماست؛ دردی به شدت همان سال پیش».

او افزود: «درد ملت اسرائیل درد ماست، درد انسانیت زخم‌خورده است».

آقای مکرون تأکید کرد که کشورش «قربانیان، ربوده‌شدگان و خانواده‌هایی را که قلب‌شان شکسته یا منتظر بازگشت عزیزشان هستند، فراموش نخواهد کرد».

رئیس‌جمهور فرانسه که پیام خود را به عبری نیز منتشر کرد، تأکید کرد در این روز افکار او معطوف به همبستگی با این رنج‌دیدگان است.

۱۲:۴۸ ۱۶.۷.۱۴۰۳

وقوع یک انفجار تازه در نزدیکی سفارت اسرائیل در دانمارک

همزمان با سالگرد حمله گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل و آغاز جنگ خونین غزه، یک انفجار دیگر در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ پایتخت دانمارک اتفاق افتاد.

این حادثه در فاصله نزدیک به پانصد متری سفارت اسرائیل رخ داد. تصاویری که در رسانه‌های دانمارک منتشر شده، آثار وقوع انفجار را بر ورودی یک ساختمان مسکونی در نزدیکی سفارت اسرائیل نشان می‌دهند.

پنج روز قبل هم، دو انفجار دیگر در نزدیکی این ساختمان دیپلماتیک رخ داده بود که به‌دنبال آن، پلیس دانمارک دو شهروند ۱۶ و ۱۹ ساله سوئد را بازداشت کرد.

یکی از مقام‌های پلیس کپنهاگ، با اشاره به این‌که ارتباط احتمالی این دو حادثه در دست بررسی است، گفت هنوز نشانه‌ای در این زمینه یافت نشده است. به گفته این مقام انتظامی دانمارک، حادثه جدید، ناشی از شلیک گلوله بوده‌ است.

پیشتر سازمان امنیت سوئد‌ از احتمال ارتباط ایران با انفجارهای پنج روز قبل در کپنهاگ و یک حادثه تیراندازی در نزدیکی سفارت اسرائیل در استکهلم گفته بود.

این سازمان پنج ماه پیش هشدار داده بود که ایران تعدادی از اعضای باندهای خلافکار سوئد را برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز در سوئد و علیه اسرائیلی‌ها استخدام کرده است؛ اتهامی که البته ایران رد کرد.

۱۰:۵۴ ۱۶.۷.۱۴۰۳

ادعای کیهان: موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند

روزنامه تندرو «کیهان» به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند «در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کند».

این روزنامه در شماره روز دوشنبه ۱۶ مهر خود در ارتباط با اظهارات رهبران اسرائیل در خصوص واکنش به حمله موشکی ایران، نوشت: «قبل از این‌که هواپیماهای اسرائیل بخواهند فاصله دو تا سه ساعتی تل‌آویو- تهران را طی کنند و به آسمان ایران برسند، موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد».

شلیک ۱۸۱ فروند موشک بالستیک ایران به اسرائیل در شامگاه ۱۰ مهر و همچنین پرتاب ۳۱۳ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انفجاری در بامداد ۲۵ فروردین به سوی خاک اسرائیل، آسیب مالی جزئی وارد کرده و به مرگ هیچ اسرائیلی منجر نشده است.

حمله شامگاه ۱۰ مهر جمهوری اسلامی تنها به کشته شدن یک کارگر فلسطینی در شهر اریحا در نتیجه اصابت پوکه موشک ایران به سر او منجر شد.

ارتش اسرائیل تأیید کرده که دومین حمله ایران خسارت اندکی به سازه‌هایی در دو پایگاه هوایی «نواتیم» و «تل‌نوف» وارد کرد اما به «هیچ نیروی نظامی و هواپیمایی» آسیب نزده است. بقیه موشک‌ها توسط سامانه دفاع هوایی «حتص ۳» که ویژه مقابله با موشک‌های دوربرد است، رهگیری شدند.

رسانه‌های اسرائیل گفته بودند ایران در حمله دهم مهر از مهم‌ترین موشک‌هایی که در زرادخانه‌اش دارد، استفاده کرد.

معلوم نیست موشک‌هایی که روزنامه کیهان مدعی توان «نابودی تل‌آویو و حیفا در ۱۰ دقیقه» شده است، از چه نوعی هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز ۱۴ مهر گفت اقدام اخیر ایران «سنگین‌ترین حمله موشکی تاریخ» بود و اسرائیل به آن پاسخ خواهد داد.

۱۰:۰۰ ۱۶.۷.۱۴۰۳

فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد

فرمانده پیشین نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) با اشاره به حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل، که آن‌را «نه‌چندان موفق» ارزیابی کرد، و همچنین ضربات «سنگین و فلج‌کننده‌ای» که به حزب‌الله لبنان وارد شده، گفت حالا تهران در موقعیت تدافعی قرار گرفته و این در حالی است که اسرائیل برای پاسخگویی، به گفته او، «گزینه‌های متعددی» در اختیار دارد.

فرانک مک‌کنزی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس، گزینه‌های اسرائیل را مجموعه‌ای گسترده و متنوع، از هدف قرار دادن شخص رهبر جمهوری اسلامی، اماکن هسته‌ای و تأسیسات نفتی ایران گرفته تا عملیات اطلاعاتی و سایبری علیه مراکز نظامی کشور توصیف کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی با اشاره به تجربه خود در دوره فرماندهی سنتکام تأکید کرد که حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، با توجه به ابعاد و پیچیدگی آن‌ها، گزینه سخت‌تری خواهد بود و اسرائیل در گام نخست، چندین گزینه‌ سهل‌الوصول‌تر در اختیار دارد.

ژنرال مک‌کنزی تأکید کرد که معتقد است در هر صورت، اسرائیل به حمله ایران پاسخ خواهد داد؛ پاسخی که به گفته او، در مقایسه با واکنشی که به نخستین حمله ایران، حدود شش ماه پیش، نشان داد، به مراتب محکم‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

او همزمان تأیید کرد که تنها ایالات متحده از امکانات نظامی لازم برای نابود کردن تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران برخوردار است؛ هرچند به گفته او، اسرائیل هم می‌تواند آسیب‌هایی جدی به آن‌ها وارد کند.

این مقام پیشین نظامی آمریکا با اشاره به همین موضوع، گفت به عنوان مثال انواع تأسیسات نفتی ایران، شامل پالایشگاه‌ها، میادین نفتی و تأسیسات بارگیری نفت در بنادر، اهداف ساده‌تری هستند.

ژنرال مک‌کنزی همچنین سایت‌های موشکی و نظامی و اماکن اطلاعاتی سپاه پاسداران در گوشه و کنار تهران و سایر نقاط ایران را از دیگر اهداف قابل دسترس و در عین حال، جدی توصیف کرد.

فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در خاورمیانه درباره احتمال حرکت ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای در شرایط فعلی گفت گرچه تهران ممکن است بتواند طی تنها چند روز یا هفته، مواد هسته‌ای مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای را تهیه کند، اما دستیابی به موشکی که بتواند با یک کلاهک هسته‌ای به سمت تل‌آویو شلیک شود، به دست‌کم چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت و در این دوره، ایران و مراکز فنی‌مهندسی دست‌اندرکار طراحی و تولید چنین موشکی، بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود.

فرانک مک‌کنزی همچنین با اشاره به تهدید‌های پیشین ایران علیه دونالد ترامپ و سایر مقام‌های آمریکایی به عنوان «انتقام» کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران،‌ گفت تهران گرچه فعلاً دست پایین را دارد،‌ اما این به این معنا نیست که به شکلی منفعل در گوشه‌ای خواهد نشست و اقدامی نخواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی پیشین ایالات متحده همزمان تأکید کرد ایران ترجیح می‌دهد که دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برگزیده نشود.

۰۹:۳۹ ۱۶.۷.۱۴۰۳

تأکید وزیر دفاع آمریکا بر «جلوگیری از سوءاستفاده ایران از وضعیت»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (سمت راست) با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (سمت راست) با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، بر «تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به امنیت اسرائیل، برقراری آتش‌بس در غزه و حل و فصل دیپلماتیک که به شهروندان اجازه دهد به خانه‌هایشان در هر دو طرف مرز اسرائیل و لبنان به‌سلامت بازگردند» تأکید کرد.

در بیانیه‌ای که توسط پنتاگون منتشر شد، آستین همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا «توانایی قابل توجهی» در منطقه دارد تا از پرسنل آمریکایی دفاع، از «حق دفاع از خودِ» اسرائیل حمایت و «از گسترش بیشتر تنش جلوگیری کند».

این بیانیه افزود دو وزیر دفاع «بر تعهد خود به جلوگیری از سوءاستفاده ایران و شرکا و نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران از این وضعیت یا گسترش درگیری تأکید کردند».

۰۹:۳۰ ۱۶.۷.۱۴۰۳

پرتاب چهار راکت از سوی حماس به اسرائیل

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که حداقل چهار پرتابه از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شده است.

این حملات درست دقایقی پس از آن رخ داد که اسرائیل رسماً برای یادبود حملات هفتم اکتبر پارسال مراسمی برگزار کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پس از آژیرهایی که در ساعت ۶:۳۱ بامداد در چندین روستای نزدیک به نوار غزه به صدا درآمد، چهار پرتابه شناسایی شد که از جنوب نوار غزه عبور کردند. سه پرتابه توسط نیروی هوایی اسرائیل رهگیری شدند و یک راکت که سقوط کرده بود در یک منطقهٔ باز شناسایی شد».

شاخه نظامی گروه افراطی حماس نیز اعلام کرد موشک‌هایی به سمت جنوب اسرائیل به سمت «تجمعات دشمن» در گذرگاه رفح، گذرگاه کرم شالوم و کیبوتص حولیت در نزدیکی مرز با غزه شلیک کرده است.

گروه حماس در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که تهدید «فوری» ناشی از قصد حماس برای شلیک موشک را نیز خنثی کرده و «علاوه بر این، شب گذشته، نیروی هوایی و توپخانه ارتش اسرائیل اهدافی را در مرکز نوار غزه که تهدیدی برای سربازان اسرائیلی فعال در آن منطقه بودند، مورد حمله قرار دادند».

بیشتر

XS
SM
MD
LG