لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۱

حزب‌الله در واکنش به کشته‌شدن یک فرمانده ارشد خود، ده‌ها موشک به اسرائیل شلیک کرد


حزب‌الله در واکنش به کشته شدن یک فرمانده ارشد خود، ده‌ها موشک به اسرائیل شلیک کرد

گروه حزب‌الله لبنان در واکنش به کشته شدن یک فرمانده ارشد خود در حملات هوایی اسرائیل، ده‌ها موشک به خاک این کشور شلیک کرد.

وزارت دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۲۳ خرداد اعلام کرد حدود ۵۰ موشک از جنوب لبنان به بلندی‌های جولان در اسرائیل شلیک شد که ۹۰ درصد آن‌ها رهگیری و منهدم شدند.

این بیانیه می‌گوید برخی موشک‌ها به شمال اسرائیل اصابت کردند و باعث ایجاد آتش‌سوزی در چند منطقه شدند.

یک منبع امنیتی در لبنان نیز به رویترز گفته است شمار موشک‌هایی که حزب‌الله روز چهارشنبه به اسرائیل شلیک کرد، حدود صد فروند بوده است.

اسرائیل روز سه‌شنبه در جریان حمله به جنوب لبنان طالب عبدالله، ملقب به ابوطالب، از فرماندهان ارشد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را که مورد حمایت ایران است، کشت.

خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه به نقل از منابع امنیتی و نظامی گزارش دادند که فرد یادشده «مهم‌ترین فرمانده حزب‌الله بوده که از آغاز این جنگ تاکنون کشته شده است».

حزب‌الله کشته شدن طالب عبدالله را تایید کرده است.

یک منبع به خبرگزاری رویترز گفته است ظاهرا این فرمانده ارشد نظامی در جریان یک اجلاس همراه با چند عضو دیگر حزب‌الله در روستای «جویا» مورد حمله اسرائیل قرار گرفته و همگی کشته شده‌اند.

از آغاز جنگ غزه تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از شبه‌نظامیان حزب‌الله، از جمله فرماندهان و نیروهای عملیاتی آن که مسئولیت‌های کلیدی داشته‌اند در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. در این حملات همچنین حدود ۸۰ شهروند عادی لبنان کشته شده‌اند.

حملات گروه حزب‌الله به اسرائیل نیز تاکنون منجر به کشته شدن ۱۸ سرباز و ۱۰ شهروند عادی اسرائیل شده است.

این گروه از نیمه مهرماه پارسال و هم‌زمان با آغاز جنگ غزه به‌صورت متمادی، اما کنترل‌شده به اسرائیل حمله می‌کند.

مقامات ارشد اسرائیل هفته گذشته اعلام کردند که ارتش این کشور به خاطر ادامه حملات حزب‌الله، آماده حمله به مناطق مرزی لبنان است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی و رادیو فردا/د.خ/ک.ر
XS
SM
MD
LG