شبکه خبری «الحره» گزارش داد که لبنان یک افسر جدا شده از ارتش سوریه را تسلیم دولت بشار اسد کرده است.

نیروهای گشت وابسته به سازمان اطلاعات ارتش لبنان روز هفتم خرداد به چادر محل اقامت عبدالله الزهوری از افسران جدا شده از ارتش سوریه یورش بردند و او را دستگیر کردند.

بستگان آقای الزهوری پس از آن اعلام کردند که او تحویل دولت سوریه شده و جانش در معرض خطر است.

رتبه نظامی عبدالله الزهوری، سروان و محل فعالیت او، منطقه القصیر در حومه استان حمص واقع در مرکز سوریه بود.

ارتش سوریه با پشتیبانی گروه حزب‌الله لبنان کنترل این منطقه را از مخالفان باز پس گرفته است.

دو منبع نزدیک به الزهوری که نخواستند نامشان فاش شود، به شبکه الحره گفتند که او از زمان فرار به لبنان همراه با همسر و فرزندانش، در یک چادر در اردوگاه الملعب در منطقه عرسال لبنان اقامت داشت.

الزهوری طی سال‌های گذشته به کار سنگ‌بری مشغول بود و نزدیکانش تاکید می‌کنند که هرگونه فعالیت سیاسی یا نظامی را کنار گذاشته بود.

به گفته نزدیکان الزهوری، اطلاعات ارتش لبنان بدون آن‌که او را تسلیم سازمان امنیت عمومی این کشور کند که مسئول خارجی‌ها در لبنان است، به یکی از سازمان‌های امنیتی سوریه تحویل دادند.

الحره تلاش کرد که با سرهنگ مصباح خلیل رئیس دفتر اطلاع‌رسانی سازمان اطلاعات ارتش لبنان تماس بگیرد، اما او از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

نور الخطیب، مسئول دپارتمان زندانیان در «شبکه حقوق بشر سوریه» با تایید خبر دستگیری الزهوری توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان، گفت که سرنوشت او همچنان نا معلوم است و این نهاد به‌دنبال اطمینان از خبر تسلیم او به سوریه حکومت سوریه است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیز خبر دستگیری الزهوری توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان را تایید کرد.

الزهوری و همسر و فرزندانش از جمله پناهجویان سوریه‌ای ثبت شده در کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد هستند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر آوریل گذشته گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی لبنان در ماه‌های گذشته اقدام به بازداشت و شکنجه شماری از سوری‌ها و تسلیم آن‌ها به سازمان‌های امنیتی کشورشان کرده‌اند که شماری از آن‌ها از فعالان اپوزیسیون بودند.