لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

تحریم‌ بازی‌ها از سوی بازیکنان زن اسپانیا تا زمان برکناری رئیس فدراسیون فوتبال

۰۶:۰۰ ۳.۶.۱۴۰۲

انفجار در پالایشگاه سرخس دو کشته برجای گذاشت

گزارش‌ها حاکی است که در انفجار در پالایشگاه هاشمی‌نژاد سرخس، در روز پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ دو کارگر کشته و شش نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا، این حادثه در پی نشت گاز ترش در واحد تصفیه گاز شماره ۲ این پالایشگاه روی داده است.

وب سایت حقوق بشری هرانا نیز می‌گوید، این کارگران به دلیل فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار دچار حادثه شدند.

سرپرست معاونت امنیتی استانداری خراسان رضوی به «در دست تعمیر بودن» این بخش از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس اشاره کرده است و گفته است:«دو نفر از کارکنان پالایشگاه بر اثر این انفجار جان باختند و شش مجروح این حادثه به بیمارستان سرخس منتقل شدند که حال عمومی آنان مساعد است.»

به نوشته سلامت‌نیوز و بر اساس گزارش‌های سازمان‌های جهانی، ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

برداشت از منابع گاز شیرین خانگیران در سال ۱۳۵۲ با سه حلقه چاه و بهره‌برداری از مخزن گاز ترش مزدوران در سال ۱۳۶۲ و هم‌زمان با راه‌اندازی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد با حفر ۶ حلقه چاه آغاز شد.

سرخس در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۰۴:۱۰ ۳.۶.۱۴۰۲

محکومیت یک فعال کارگری در سقز به ۳۹ ماه حبس تعزیری

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، چنان‌چه گزارش‌‌ها در روز پنجشنبه ۲ شهریور حکایت دارند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به«۳۹ ماه حبس تعزیزی» محکوم شده‌است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این شهروند اهل سقز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی باید متحمل ۷ ماه و ۱۵ روز حبس شود.وی همچنین به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق عضویت در کومله (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) به ۳۱ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیزی محکوم شده است.

به نوشته این فعال کارگری در صفحه فیس‌بوکش «دادگاه با عنایت به وجود جهات تخفیف مندرج در ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ از جمله وضعیت سنی آقای اسماعیلی و متأهل بودن نام‌برده، مجازات حبس اشد فوق را به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی تخفیف» داده است.

جلسه دادگاه این فعال کارگری در تاریخ ۲۸ خرداد در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی جواد مصطفایی برگزار و صدور این حکم امروز به وی ابلاغ شده است.عثمان اسماعیلی، در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

وی پس از ۷۰ روز بازداشت با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان سقز آزاد شد.رسانه‌های حقوق بشری طی روزهای اخیر از بازداشت شماری از فعالان مدنی در استان گیلان و سایر استان‌ها در آستانه سالگرد اعتراضات به جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد خبر داده‌اند.

۰۴:۰۹ ۳.۶.۱۴۰۲

اخبار ایران و جهان در روز پنجشنبه را اینجا بخوانید

XS
SM
MD
LG