لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

تظاهرات هزاران تن در بروکسل در سالگرد جان‌باختن مهسا امینی

۱۹:۵۴ ۲۴.۶.۱۴۰۲

هفت زن زندانی سیاسی: در حیاط زندان اوین تحصن می‌کنیم

هفت زن فعال سیاسی و مدنی محبوس در زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند در حمایت از مردم ایران و اعتراض علیه جمهوری اسلامی از روز جمعه در حیاط زندان دست به تحصن می‌زنند.

آزاده عابدینی، سپیده قلیان، شکیلا منفرد، گلرخ ایرایی، نرگس محمدی، محبوبه رضایی و ویدا ربانی در این بیانیه با اشاره به گذشت یک سال از کشته شدن مهسا امینی به دست مأموران جمهوری اسلامی و «کشته شدن و اعدام مظلومانه دختران و پسران سرزمین‌مان در خیابان‌ها و زندان‌ها، کور کردن معترضان، بازداشت، شکنجه و زندان به پا خاستگان» گفته‌اند برای ادامه مبارزه برای رسیدن به پیروزی «امید و انگیزه» دارند.

آنها در ادامه نوشته‌اند: «ما زنان زندانی سیاسی اوین در کنار همه آزادیخواهان و برابری‌طلبان جهان، در حمایت از مردم ایران و اعتراض به سیاست‌های خشونت آمیز، سرکوبگرانه و بی‌رحمانه حکومت دینی استبدادی از روز ۲۴ شهریور در حیاط بند زنان اوین تحصن خواهیم کرد و با مردم ایران هم‌صدا خواهیم بود».

این هفت زندانی سیاسی از مردم ایران و جهان خواسته‌اند «صدای معترضان و مخالفان و مردم باشند و ما را یاری کنند».

روز ۲۳ شهریور نیز پنج فعال سیاسی و مدنی محبوس در زندان اوین شامل مصطفی تاجزاده، سعید مدنی، حسین رزاق، مهدی محمودیان و محمد نجفی با انتشار نامه‌ای اعلام کردند در اعتراض به «تداوم سیاست‌های سرکوبگرانه و ضد زن حکومت» و در همبستگی با «خواسته‌های معترضان از جمله توقف حجاب اجباری»، روز ۲۵ شهریور همزمان با سالروز جان‌باختن مهسا امینی و آغاز اعتراض‌های ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

۱۹:۵۹ ۲۴.۶.۱۴۰۲

۲۰:۱۹ ۲۴.۶.۱۴۰۲

شمار افراد درگیر «ناامنی غذایی حاد» در جهان ۱۰ درصد افزایش یافته است

نتیجه یک مطالعه تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که ۲۳۸ میلیون نفر از جمعیت جهان در ۴۸ کشور با سطح بالایی از «ناامنی غذایی حاد» مواجه هستند.

بر اساس گزارشی که «شبکه اطلاعات امنیت غذایی» منتشر کرده، ۳۳ میلیون نفر از این افراد در «وضعیت اضطراری» و ۱۲۸ میلیون نفر در «شرایط فاجعه‌آمیز» قرار دارند.

سودان جنوبی، یمن، افغانستان، هائیتی و سودان بدترین وضعیت را از لحاظ امنیت غذایی در جهان دارند.

همچنین شمار افراد درگیر با سطح بالایی از «ناامنی غذایی حاد» در جهان طی سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

این گزارش مهمترین عامل تشدید بحران غذایی در جهان را جنگ‌ها، شوک‌های اقتصادی و تغییرات آب و هوایی شدید عنوان کرده است.

۲۳:۰۲ ۲۴.۶.۱۴۰۲

تظاهرات هزاران تن در بروکسل در سالگرد جان باختن مهسا امینی

هزاران ایرانی مقیم خارج در سالگرد جان‌باختن مهسا امینی در بروکسل دست به تجمع و تظاهرات زدند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که معترضان با در دست داشتن تصاویر مهسا و دیگر جان‌باختگان سرکوب‌های اعتراضات پارسال، خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات می‌گویند آنها با تجمع در بروکسل، مقر بسیاری از نهادهای اتحادیه اروپا، خواستار سیاست یکپارچه این اتحادیه برای پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی هستند.

اتحادیه اروپا روز جمعه به همراه بریتانیا و آمریکا ده‌ها فرد و نهاد ایرانی را به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات تحریم کرد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ۷۱ نوجوان و کودک در سرکوب اعتراضات مردمی پارسال کشته و صدها تن زخمی و هزاران نفر بازداشت شدند.

۲۳:۰۶ ۲۴.۶.۱۴۰۲

شعارهای شبانه در مناطق مختلف تهران

XS
SM
MD
LG