لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

حمله با چاقو در لندن دو مجروح به جا گذاشت


حضور یک مأمور پلیس در نزدیکی محل حادثه در میدان لستر لندن
حضور یک مأمور پلیس در نزدیکی محل حادثه در میدان لستر لندن

یک دختر ۱۱ ساله و یک زن ۳۴ ساله در محلهٔ پررفت‌وآمد تئاتر، واقع در قلب منطقهٔ وست‌‌اِند شهر لندن مورد ضربات چاقو قرار گرفتند اما به گفته پلیس آسیب جدی به آنها وارد نشده است.

این حمله روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه بیرون یک چایخانه در میدان لستر لندن روی داد که با سینماها و سالن‌های تئاتر و فروشگاه‌های بسیار به مکانی تفریحی و جذاب برای گردشگران تبدیل شده است.

پلیس گفته است مصدومان به یک مرکز درمانی بزرگ منتقل شدند اما جراحت وارد شده به آنها خطرناک به نظر نمی‌رسد.

پلیس لندن ابتدا در شبکه اجتماعی ایکس، توئیتر سابق، اعلام کرد: «ماموران پلیس در محل وقوع حادثه چاقوکشی در میدان لستر حضور دارند. یک مرد نیز در این رابطه بازداشت شده و به نظر نمی‌رسد مظنون دیگری وجود داشته باشد».

پلیس دو ساعت بعد در پست دیگری با به روز رسانی وضعیت قربانیان نوشت:‌ «دختر ۱۱ ساله نیاز به درمان در بیمارستان دارد اما جراحات او خطرناک نیست. مصدوم دوم هم دچار جراحات خفیف‌تری شده است».

پلیس در ادامه این پست نوشته است که «در این مرحله هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط این حمله با تروریسم وجود ندارد».

حمله روز دوشنبه در پی ناآرامی‌های مربوط به افزایش چاقوکشی در بریتانیا رخ داد اما آسوشیتدپرس در گزارش خود تاکید کرده که مشخص نیست که این حمله ارتباطی با ناآرامی‌ها داشته باشد.

ناآرامی‌های اخیر به دنبال کشته شدن سه دختربچه در حمله یک نوجوان با چاقو در جریان است و پلیس ایرلند شمالی از زخمی شدن ۱۰ نیروی پلیس در شورش «نفرت‌انگیز» از سوی جوانان طرفدار اتحاد ایرلند خبر داده است.

شورش‌ها که بدترین ناآرامی‌های سال‌های اخیر در بریتانیا توصیف شده است، در حالی ادامه یافته که پادشاه بریتانیا سکوت خود را شکست و از «تاب‌آوری» کشورش در برابر «تجاوز» و «جنایت» تقدیر کرد.

پلیس اعلام کرده بود که برای ناآرامی‌های بیشتر در آخر هفته آماده بود، اما تجمع یا شورش گسترده‌ای رخ نداد.

پیش‌تر صدها معترض ضد مهاجرتی به هتلی در راترهام، در شمال بریتانیا، که به گفته وزیر کشور، محل اسکان پناهجویان است، حمله کردند و خطاب به آن‌ها گفتند: «بیایید بیرون».

رهبران جامعه مسلمانان بریتانیا می‌گویند که «احساس امنیت نمی‌کنند» و وزارت کشور اعلام کرده که به‌دنبال افزایش تهدیدها، تدابیر امنیتی در اطراف مساجد تشدید خواهد شد.

دولت بریتانیا با تشکیل سه بار نشست کمیته اضطراری دولت موسوم به «کبرا»، به شهروندان خود در مورد عواقب مشارکت در ناآرامی‌ها هشدار داده است.

به گفته پلیس بریتانیا ۲۵۰ تن به‌دلیل دست داشتن در خشونت‌ها دستگیر شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس، پلیس لندن و گزارش‌های پیشین رادیو فردا؛ س.ب/ ع.م
XS
SM
MD
LG