لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۱
سرگردانی مسافران در فرودگاه میلواکی آمریکا به‌دلیل اختلال‌های جهانی در سیستم‌های فناوری اطلاعات
سرگردانی مسافران در فرودگاه میلواکی آمریکا به‌دلیل اختلال‌های جهانی در سیستم‌های فناوری اطلاعات

اختلال‌های جهانی به‌دلیل قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات

۱۳:۵۰ ۲۹.۴.۱۴۰۳

کانال کودکان شبکه جهانی بی‌بی‌سی هم دوباره فعال شد

کانال مخصوص کودکان شبکه جهانی بی‌بی‌سی نیز فعالیت خود را از سر گرفت.

دو شبکه تلویزیونی اسکای نیوز و ای‌بی‌سی نیوز استرالیا نیز برنامه پخش می‌کنند، اما برنامه‌های این شبکه‌ها بدون گرافیک پخش می‌شود.

۱۳:۴۲ ۲۹.۴.۱۴۰۳

سوییس انگشت اتهام را به سوی «کِراود استرایک» نشانه گرفت

دفتر فدرال امنیت سایبری سوئیس به خبرگزاری رویترز گفت که به روز رسانی یا پیکربندی نادرست توسط شرکت امنیت سایبری «کِراود استرایک» پشت این قطعی جهانی فناوری اطلاعات قرار دارد.

«کِراود استرایک» یک شرکت امنیت سایبری است که در سال ۲۰۱۱ با هدف محافظت از بزرگترین شرکت‌ها و سخت افزارهای جهان در برابر تهدیدات و آسیب پذیری‌های سایبری تأسیس شد.

این شرکت در حفاظت از امنیت نقطه پایانی تخصص دارد و سعی می‌کند از ورود نرم‌افزار یا فایل‌های مخرب به شبکه‌های شرکتی از دستگاه‌هایی که به آن‌ها متصل می‌شوند، مانند تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها، جلوگیری کند.

این شرکت مستقر در تگزاس توسط کارآفرینان جورج کورتز که همچنان به عنوان مدیر اجرایی باقی مانده و دیمیتری آلپروویچ تأسیس شده و ظاهرأ از زمان راه‌اندازی، نقشی کلیدی در کمک به شرکت‌ها در بررسی حملات سایبری ایفا کرده است.

گزارش‌ها حاکی است از زمان برو مشکل قطه اطلاعات فناوری که عده‌ای مسئولیت آن را بر عهده این شرکت می‌دانند، یک پنجم ارزش آن در معاملات غیررسمی ایالات متحده از دست رفته است.

اگر این کاهش ۲۱ درصدی در زمان بازگشایی بازارهای سهام ایالات متحده در اواخر امروز تأیید شود، این یک ضرر ۱۶ میلیارد دلاری در ارزش گذاری یک شبه آن و رقمی تاریخی است.

خودی‌های این صنعت می‌گویند با آنکه شرکت‌های امنیت اَبری از امتیازات بسیار بالایی برای به روز رسانی سیستم‌های اصلی مشتریان خود برخوردار هستند، اما وقتی که در تلاش برای به‌روزرسانی با شکست مواجه می‌شوند، سیستم‌هایی را که قرار است از آنها محافظت کنند، به یکباره از کار می‌اندازند.

۱۲:۵۴ ۲۹.۴.۱۴۰۳

اختلال در بورس و سیستم فروش بلیت قطار در مالزی

بورس اوراق بهادار مالزی به‌دلیل اختلال قطعی فناوری، از کار افتاده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، بزرگ‌ترین اپراتور راه‌آهن این کشور نیز اعلام کرده که سیستم فروش بلیت و تمام کانال‌های خدمات مشتریان با اختلال مواجه شده است.

۱۲:۵۱ ۲۹.۴.۱۴۰۳

آمریکا: در حال بررسی وضعیت هستیم

پیت بوتیجیج، وزیر حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرد که وزارتخانه متبوعش در حال نظارت بر مشکلات ناشی از قطع جهانی فناوری اطلاعت است.

او افزود که این وزارتخانه، شرکت‌های هواپیمایی را موظف خواهد کرد مسئولیت‌های خود در قبال نیازهای مسافران در این زمینه را به خوبی انجام دهند.

۱۲:۴۴ ۲۹.۴.۱۴۰۳

اسکای‌نیوز پخش زنده را از سر گرفت

گزارش‌ها حاکی است پس از ساعت‌ها توقف، شبکه‌ اسکای‌نیوز موفق به پخش زنده و از سر گرفتن فعالیت‌های خود شد.

در حال حاضر کانال تلویزیونی بی‌بی‌سی جهانی برای کودکان، تنها رسانهٔ عمده‌ای است که فعالیت آن تحت تاثیر اختلال فناوری اطلاعات جهانی، مختل شده است.

۱۲:۴۰ ۲۹.۴.۱۴۰۳

گزارشی از وضعیت خطوط هوایی در آلمان، هلند، سوییس و جمهوری چک

هر دو شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا و ساس ایرلاین، مستقر در اسکاندیناوی، تازه‌ترین خطوط هوایی هستند که اختلال را گزارش کردند.

در حال حاضر پرواز ایزی‌جت از پراگ به آمستردام و شرکت هواپیمایی سوئیسی به زوریخ به حالت تعلیق درآمده است. آن‌طور که فرودگاه پایتخت جمهوری چک اعلام کرده قطع فناوری اطلاعات، هیچ تاثیری بر امور این فرودگاه نداشته، اما ممکن است به‌دلیل تحت تاثیر قرارگرفتن سایر خطوط هواپیمایی، فعالیت‌ها در این فرودگاه نیز کندتر شده و با تأخیر همراه باشد.

شرکت هواپیمایی آلمانی یورووینگز نیز گزارش داده است که چک‌این آنلاین آن در حال حاضر کار نمی‌کند.

در ایرلند شمالی، فرودگاه بین‌المللی بلفاست هم اعلام کرده این قطعی بر فرودگاه تأثیر می‌گذارد، اما پروازها همچنان در حال انجام هستند.

بزرگترین فرودگاه سوئیس در زوریخ نیز خبر داده که هواپیماها اجازه فرود ندارند. هواپیمایی هلندی کی‌ال‌ام نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرواز هواپیماهای این شرکت «غیرممکن» است. در اروپا، فرودگاه‌های زوریخ و آمستردام در حال حاضر هیچ ورودی را نمی‌پذیرند.

۱۲:۲۶ ۲۹.۴.۱۴۰۳

اطلاعات در فرودگاه دهلی دستی ثبت می‌شود

توقف فناوری اطلاعات موجب شده که هیچ پایانه الکترونیکی در فرودگاه دهلی برای چک کردن پروازها در دسترس نباشد.

بر اساس گزارش‌ها، در این فرودگاه از مسافران خواسته می‌شود که اطلاعات خود را به صورت دستی روی برچسب‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد بنویسند.

گزارش‌ها حاکی است اطلاعات مسافران، از سوی کارکنان فرودگاه نیز به صورت دستی نیز ثبت می‌شود و این امر موجب کندشدن همه امور شده است.

۱۲:۲۲ ۲۹.۴.۱۴۰۳

اختلال در فناوری اطلاعات، لهستان را هم درگیر کرد

«بالتیک هاب» بزرگترین پایانه کانتینری لهستان، در شهر شمالی گدانسک نیز اعلام کرده که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته و از شرکت‌ها خواسته تا زمان حل مشکل، از ارسال محموله به این پایانه خودداری کنند.

۱۲:۲۰ ۲۹.۴.۱۴۰۳

بازگشت و قطع دوباره اسکای‌نیوز، توقف یک کانال بی‌بی‌سی جهانی

شبکه اسکای‌نیوز که اعلام شده بود، صبح امروز نتوانسته برنامه‌های خود را پخش کند، برای مدتی توانست پخش را از سر بگیرد، اما دوباره اعلام کرد که دچار وقفه شده است.

کانال بی‌بی‌سی جهانی برای کودکان و نوجوانان نیز از اوایل صبح امروز قطع شده است. کانال‌های دیگراین شبکه کماکان در حال پخش برنامه‌های عادی خود هستند.

۱۲:۱۵ ۲۹.۴.۱۴۰۳

عملیات رایانه‌ای کمیته المپیک پاریس نیز تحت تأثیر اختلال قرار گرفت

کمیته سازماندهی المپیک پاریس اعلام کرد که عملیات سیستم فناوری اطلاعات آن نیز تحت تاثیر اختلال جهانی امروز قرار گرفته است.

این در حالی است که تنها یک هفته به شروع بازی‌های المپیک مانده و این کمیته اعلام کرده که باید طی این مدت برنامه‌های ویژه و فوری خود را به پایان برساند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG