لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.

حملات پاریس و رخدادهای پس از آن

شمار کشته‌شدگان حملات پاریس ۱۲۹ نفر و شمار مجروحان ۳۵۲ نفر ذکر شده‌ که حال ۹۹ تن از آنها وخیم است. وزیر دادگستری بلژیک نیز از دستگیری سه مظنون در بروکسل در ارتباط با این حملات، خبر داده است.

۲۱:۱۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر دادگستری بلژیک نوشت که چندین بازداشت در ارتباط با حملات خون‌بار پاریس در این کشور انجام شده است.

کوئن گینز گفته است که این دستگیری‌های پس از آن صورت گرفته که خودرویی با پلاک بلژیکی در نزدیکی تئاتر بتکلان، سالن نمایشی که هدف یکی از حملات جمعه‌شب بود، کشف شده است.

به گفته وزیر دادگستری بلژیک، خودروی یادشده، خودرویی اجاره‌ای بوده و پلیس چندین جستجو را در محله مولن‌بیک در ارتباط با کشف این خودرو و فردی که آن را اجاره کرده، ترتیب داده است.

او گفته است که دستگیری‌هایی در این ارتباط صورت گرفته که تعداد آنها بیش از یک مورد بوده است.

پیشتر به نقل از رسانه‌های محلی گزارش شده بود که دست‌کم یک نفر در جستجوهای پلیس در محله مولن‌بیک، بازداشت شده است. این محله که در غرب بلژیک واقع است، محل سکونت اجتماع بزرگی از مهاجران ترک و مراکشی است.

۲۱:۰۴ ۲۳.۸.۱۳۹۴

رهبران اتحادیه اروپایی برای همدردی با قربانیان حوادث خونبار پاریس، در ۲۸ کشور این اتحادیه «یک دقیقه سکوت» در ظهر روز دوشنبه اعلام کردند. رهبران اروپایی در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که حملات پاریس، «حمله‌ای علیه همه اتحادیه اروپا» بود.

۲۰:۳۲ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آلمان به نقل از بیانیه وزارت دفاع غیرنظامی یونان، می‌نویسد که احتمالاً یکی از عاملان حوادث جمعه‌شب پاریس در پوشش پناهجو و از طریق این کشور وارد اتحادیه اروپا شده است.

این بیانیه توضیح داده است که صاحب یکی از گذرنامه‌های کشف‌شده در صحنه جرم، سوم اکتبر امسال، ۲۵ مهرماه، به عنوان پناهجو، در جزیره لِروس ثبت‌نام شده است.

۲۰:۲۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

رسانه‌های پلژیک خبر داده‌اند که در عملیات جستجوی پلیس بلژیک در ارتباط با حوادث خونبار پاریس، دست کم یک نفر در محله مولن‌بیک بلژیک بازداشت شده است. این خبر را خبرگزاری فرانسه مخابره کرده و افزوده است که تا کنون منابع رسمی خبر این بازداشت را تأیید نکرده‌اند.

بر این این گزارش مولن‌بیک که در غرب بروکسل واقع است، محل اقامت اجتماع بزرگی از مهاجران مراکشی و ترک است.

۲۰:۲۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی ایالات متحده خبر داد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با وجود حوادث خونبار جمعه‌شب پاریس، تصمیمی به لغو سفر آتی خود به فرانسه ندارد.

این خبرگزاری نامی از منبع خبر خود ذکر نکرده، اما یادآور شده است که در برنامه سفر رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است با هدف شرکت در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، انجام شود، تغییری صورت نگرفته است.

این نشست قرار است ۳۰ نوامبر امسال در بورژه در شمال پاریس برگزار شود.

۱۹:۵۷ ۲۳.۸.۱۳۹۴

رویترز به نقل از سخنگوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، نوشته است که این کشور پس از رویدادهای خونبار جمعه‌شب پاریس، حالت امنیتی را به وضعیت پیشگیرانه افزایش داده است.

۱۹:۵۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه می‌گوید پلیس بلژیک در ارتباط با حملات خونبار فرانسه محلات مختلف بروکسل، پایتخت این کشور، را مورد وارسی قرار داده است.

۱۹:۰۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

وزیر کشور آلمان روز شنبه خواستار آن شد که کشورها موضوع وقوع حملات در پاریس را با مسئله ورود پناهجویان به اروپا مرتبط نکنند. پیش از این اعلام شد که لهستان اعلام کرده که به خاطر حملات پاریس قصد دارد از پذیرش پناهجویان سر باز بزند.​

۱۸:۵۸ ۲۳.۸.۱۳۹۴

پلیس هلند خبر داد: یک هواپیما به مقصد پاریس پس از این‌که «تهدیداتی» علیه آن بر روی توئیتر ارسال شد در فرودگاه آمستردام زمینگیر شده و مسافران آن تخلیه شدند.

۱۸:۲۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴
محل‌هایی در پاریس که حمله‌ها در آن رخ داده است
محل‌هایی در پاریس که حمله‌ها در آن رخ داده است

بیشتر

XS
SM
MD
LG