لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.
پلیس بلژیک روز شنبه، با انجام چندین عملیات جستجو در محله مولن‌بیک، چند نفر را در ارتباط با حملات پاریس بازداشت کرده است.

حملات پاریس و رخدادهای پس از آن

شمار کشته‌شدگان حملات پاریس ۱۲۹ نفر و شمار مجروحان ۳۵۲ نفر ذکر شده‌ که حال ۹۹ تن از آنها وخیم است. وزیر دادگستری بلژیک نیز از دستگیری سه مظنون در بروکسل در ارتباط با این حملات، خبر داده است.

۰۰:۳۵ ۲۴.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از شاهدان عینی از تخلیه محوطه پیرامونی برج ایفل در شامگاه شنبه، و تحرکات سنگین نیروهای پلیس در حوالی هتل پولمان در نزدیکی ایفل در پاریس هفت خبر می‌دهد.

۰۰:۲۶ ۲۴.۸.۱۳۹۴

مجموعه‌ای از تازه‌ترین گزارش‌ها و تحلیل‌ها را در ویژه برنامه رادیو فردا بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:49:34 0:00
لینک مستقیم

۰۰:۰۶ ۲۴.۸.۱۳۹۴

کاخ سفید آمریکا می‌گوید اطلاعاتی در دست نیست که ارزیابی فرانسه را در مورد دست داشتن گروه خلافت اسلامی در حوادث مرگبار پاریس رد کند.

گروه «خلافت اسلامی» در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را پذیرفت و رئیس‌جمهور فرانسه هم با تأکید بر نقش این گروه در حملات پاریس، تصریح کرده است که این حملات بی‌پاسخ نخوهد ماند.

۲۳:۵۳ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، حوادث خونین جمعه شب پاریس را «حوادثی ترویستی» توسط «جنایتکاران داعش» توصیف کرده و با اعلام انزجار از این حملات آن را به شدت محکوم کرده است.

رهبر مسلمانان آمریکا هم با محکوم کردن این حملات، با قربانیان آن اعلام همبستگی کرده است.

۲۳:۴۸ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آماری از قربانیان خارجی حملات مرگبار روز جمعه در پاریس را منتشر کرد:

بلژیک: دو شهروند بلژیکی (منبع: وزارت خارجه بلژیک)
رومانی: دو شهروند رومانیایی (منبع: وزارت خارجه رومانی)
تونس: دو خواهر تونسی مقیم فرانسه که برای تولد دوست خود به پاریس می‌روند و هر سه کشته می‌شوند (منبع: وزارت خارجه تونس)
بریتانیا: یک شهروند بریتانیایی، نگرانی از افزایش آمار (منبع: وزارت خارجه بریتانیا)
پرتغال: یک شهروند پرتغالی ۶۳ ساله مقیم پاریس، که در بخش حمل و نقل عمومی شاغل بوده و در نزدیک استاد دو فرانس کشته شده (منبع: منابع دولتی در پرتغال)
اسپانیا: یک شهروند ۲۹ ساله (آلبرتو گونسالس گاریدو) که در کنسرت بتکلان حاضر بوده (منبع: منابع دولتی اسپانیا)
سوئد: یک شهروند سوئدی کشته و یک شهروند دیگر زخمی شده است
ایالات متحده: یک دانشجوی دختر اهل کالیفرنیا (منبع: دانشگاه او)
الجزایر: یک زن ۴۰ ساله، و یک مرد ۲۹ ساله (منبع: خبرگزاری رسمی الجزایر)

۲۳:۳۰ ۲۳.۸.۱۳۹۴

پلیس یونان تأیید کرد که درخواست‌هایی برای تطابق مشخصات دو مظنون حملات جمعه‌شب پاریس از سوی پلیس فرانسه دریافت کرده است.

به گزارش فرانس‌پرس، پلیس فرانسه از همتای یونانی خود خواسته است تا آثار انگشت و مشخصات گذرنامه یک مرد و آثار انگشت یک تن دیگر را که گمان می‌رود اوائل سال جاری میلادی، به عنوان پناهجو از طریق یونان وارد اتحادیه اروپا شده باشند، تطابق دهد.

۲۳:۰۴ ۲۳.۸.۱۳۹۴

فرانس‌پرس به نقل از پلیس فرانسه نوشته است که دو مهاجری که در ارتباط با حملات پاریس تحت تعقیب هستند، در یونان ثبت‌نام شده‌اند.

پیشتر خبرگزاری‌های به نقل از وزیر دفاع غیرنظامی یونان نوشته بودند که صاحب گذرنامه سوری که در یکی از صحنه‌های جرم کمتر از یک ماه قبل در جزیره لِروس به عنوان پناهجو ثبت‌نام شده است.

۲۲:۵۶ ۲۳.۸.۱۳۹۴

بریتانیا می‌گوید که دست‌کم یک شهروند این کشور در میان جان‌باختگان حملات جمعه‌شب پاریس است و این نگرانی هست که شمار بیشتری از شهروندان بریتانیایی در این حوادث خونبار، کشته یا زخمی شده باشند.

این خبر را رویترز به نقل از منبعی رسمی در دولت بریتانیا منتشر کرده است.

۲۲:۲۹ ۲۳.۸.۱۳۹۴

تازه‌ترین آمار آسوشیتدپرس از قربانیان حملات جمعه‌شب فرانسه: ۱۲۹ کشته و ۳۵۲ زخمی که حال ۹۹ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سه مقام آمریکایی نوشته است که یک شهروند آمریکایی در حوادث جمعه‌شب پاریس، جان خود را از دست داده و دست‌کم دو آمریکایی دیگر در این حوادث زخمی شده‌اند.

۲۲:۱۱ ۲۳.۸.۱۳۹۴

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس به نقل از دادستان پاریس خبر داده است که یکی از گروگان‌گیران حادثه بتکلان، متولد فرانسه بوده، و در ارتباط با این حادثه، یک شهروند فرانسوی و دو شهروند بلژیکی در بلژیک بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از دادستان پاریس نوشته است که سه تیم «تروریستی» در حملات جمعه‌شب پاریس دست داشته‌اند.

در خبر فوری دیگری، آسوشیتدپرس می‌گوید که عاملان انتحاری، جلیقه‌ها انفجاری همسان به تن داشته‌اند، و در مجموع مرتکب شش فقره حمله شده‌اند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG