لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۹

منابع فلسطینی می‌گویند ۲۹ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه کشته شدند


مدرسه العوده در غزه
مدرسه العوده در غزه

منابع فلسطینی می‌گویند روز سه‌شنبه دست‌کم ۲۹ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه که پناهگاه آوارگان فلسطینی بوده است، کشته شدند، رخدادی که چهارمین حمله در نوع خود طی چهار روز اخیر بوده است.

ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت که در حال بررسی آخرین گزارش‌هاست. این نهاد نظامی اذعان داشته که از روز شنبه تاکنون به سه مدرسه دیگر که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند، حمله کرده است.

یکی از مسئولان بیمارستان ناصر در شهر خان یونس که قربانیان به آنجا منتقل شده‌اند گفت که ورودی مدرسه العوده در عباسان هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن ۲۹ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

دفتر رسانه‌ای گروه افراطی حماس، اسرائیل را متهم به «کشتار وحشتناک» کرد و گفت که اکثریت قربانیان این حمله، زنان و کودکان بوده‌اند.

یکی از شاهدان حادثه درباره حمله روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در ورودی مدرسه نشسته بودیم... یکدفعه و بدون هشداری راکت شلیک شد.»

وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل گروه افراطی حماس است، پیش از این اعلام کرده بود که در سه حمله نخست به مدارس غزه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید که در هر سه حمله، شبه‌نظامیانی را که در مدارس پنهان شده بودند، هدف گرفته است.

روز شنبه در حمله اسرائیل مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز غزه، مورد هدف واقع شد که به گفته وزارت بهداشت غزه، این رخداد ۱۶ کشته بر جای گذاشت.

این مدرسه تحت نظارت آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، اونروا، قرار دارد و اونروا می‌گوید دو هزار فلسطینی به هنگام این حمله در مدرسه پناه گرفته بودند.

یک روز پس از این واقعه، مدرسه «خانواده مقدس» در شهر غزه مورد حمله واقع شد که این رخداد نیز چهار کشته بر جای گذاشت. روز دوشنبه هم یکی دیگر از مدارس اونروا در اردوگاه النصیرات هدف قرار گرفته شد.

اسرائیل می‌گوید که در این حملات «چندین تروریست» را که در مدرسه پنهان شده بودند از بین برده است. حماس اما این اتهام را که از مدارس، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن غیرنظامی برای اهداف نظامی استفاده می‌کند رد کرده است. ایایلات متحده و بسیاری از دیگر کشورهای غربی، حماس را سازمانی تروریستی می‌دانند.

طبق آمار اونروا، از آغاز این جنگ تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در مدارس و دیگر پناهگاه‌های این نهاد سازمان ملل در غزه کشته شده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن

XS
SM
MD
LG