لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۷

یک مرد مسلح به چاقو در غرب آلمان با شلیک پلیس کشته شد


پلیس آلمان می‌گوید به مردی که در شهری در غرب این کشور با سلاح سرد عابران را تهدید می‌کرد، شلیک کرده و او را از پا درآورده است.

مقامات پلیس آلمان روز سه‌شنبه ششم شهریور اعلام کردند که این مرد آلمانی با چاقو ماموران پلیس را هم تهدید کرد که با واکنش پلیس رو‌به رو شد.

این واقعه در شهر کوچک مُئرس بین دویسبورگ و دوسلدورف در غرب آلمان رخ داد.

بر اساس بیانیه پلیس آلمان، هنگامی که مأموران مرد جوان ۲۶ ساله را محاصره کردند، او با «دو چاقو» به آنها حمله کرد که با شلیک مستقیم ماموران به رو‌به‌رو شد. در این حادثه به‌ افراد دیگر آسیب نرسیده است.

این در حالی‌ست که عصر روز دوم شهریور، در حمله‌ای دیگر با چاقو در یک جشنواره خیابانی در شهر زولینگن، ۳ تن کشته و ۸ تن زخمی شدند.

حال برخی مجروحان این حمله وخیم گزارش شده است.

بامداد اسماعیلی، خبرنگار آزاد در آلمان، خبر داد که یکی از مجروحان یک پناهجوی جوان ایرانی است که همچون دیگر قربانیان از ناحیه گردن هدف حمله قرار گرفته و در بیمارستان مداوا شده است.

ابتدا گروه داعش بدون ارائه شواهد مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و حدود ۲۴ ساعت پس از حمله، پلیس اعلام کرد یک مرد سوری که «مظنون اصلی» است خود را تسلیم کرد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، پس از انتشار خبر این حمله گفت: «مجرم باید به سرعت بازداشت و به اشد مجازات برسد.»

او همچنین روز دوشنبه در جریان بازدید از محل وقوع حمله وعده داد که دولتش شمار بیشتری از پناهجویان را اخراج خواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: «باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم کسانی که اجازه اقامت در آلمان را ندارند یا نمی‌توانند داشته باشند بازگردانده و اخراج می‌شوند».

حمله با چاقو و همچنین تیراندازی مرگبار امری نسبتا غیرمعمول در آلمان است و دولت این کشور قصد دارد قوانین مربوط به حمل چاقو در مکان‌های عمومی را سخت‌تر کند.

XS
SM
MD
LG