لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه شوشتر با یک کشته و هفت زخمی


مقامات محلی شهرستان شوشتر در استان خوزستان می‌گویند آتش‌سوزی در پالایشگاه پارس پترو این شهرستان که به دلیل «عدم رعایت نکات ایمنی»‌ رخ داده بود، مهار شده است.

محسن موسوی، فرماندار شوشتر، بامداد چهارشنبه ۲۵ مهر به خبرنگاران گفت این آتش‌سوزی در ساعت ۲:۳۰ مهار و خاموش شد، و دست‌کم یک کشته‌ و چهار زخمی برجا گذاشت.

این در حالی است که یک مقام اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور ساعاتی پس از آن اعلام کرد این حادثه تلفات جانی نداشته است.

عارف شرهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با رد آمار ارائه شده از سوی فرماندار شوشتر گفت این حادثه هفت مصدوم برجای گذاشت و تنها «سه مصدوم با ۹۰ درصد، ۸۰ درصد و ۳۰ درصد سوختگی» به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز منتقل شدند.

آقای شرهانی در ادامه با تأیید پایان عملیات امدادرسانی گفت چهار مصدوم دیگر در بیمارستان شوشتر بستری هستند و حال عمومی آن‌ها «خوب» است.

او در ادامه گفت: «دقیق‌ترین آمار را ما ارائه می‌دهیم و اسامی و حتی تصاویر مصدومان سوختگی را نیز در اختیار داریم.»

به گفتهٔ عارف شرهانی، «علت این حادثه به گفته شاهدان برخورد تانکر به مخزن سوخت بوده است.»

در سال‌های گذشته حوادث زیادی ازجمله آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی، پتروشیمی و مراکز صنعتی ایران اتفاق افتاده و در این موارد مقامات مسئول اطلاعات ناقص و گاهی متناقض با یکدیگر را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

در همین زمینه در آذر سال گذشته در کمتر از یک هفته، دو آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند و پالایشگاه اصفهان رخ داد.

انفجار و آتش‌سوزی در پالایشگاه بیرجند در حالی رخ داده بود که کمتر از یک سال از راه‌اندازی این پروژهٔ ۲۵ میلیارد تومانی توسط وزیر کار و رفاه دولت ابراهیم رئیسی می‌گذشت.

بر اساس پیش‌بینی معاون استاندار خراسان جنوبی در پی این حادثه هفت هزار میلیارد ریال به پالایشگاه بیرجند خسارت وارد شد.

XS
SM
MD
LG