لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۱

بازداشت رضا ببرنژاد، برادر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات، برای دومین بار پس از مرگ رئیسی


عکس و مشخصات مهدی ببرنژاد از معترضان کشته‌شده در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی»
عکس و مشخصات مهدی ببرنژاد از معترضان کشته‌شده در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی»

برادر یکی از معترضان کشته‌شده در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» برای دومین بار پس از مرگ ابراهیم رئیسی بازداشت شد.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری یکی از کشته‌های اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، روز پنجشنبه ۱۷ خرداد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که رضا ببرنژاد، برادر مهدی ببرنژاد از دیگر کشته‌شدگان این اعتراضات، پنج روز پس از آزادی موقت به قید وثیقه، مجددا بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، آقای ببرنژاد به زندان قوچان منتقل شده است.

در پی مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در روز ۳۰ اردیبهشت، موجی از بازداشت‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی به اتهام توهین به رئیسی به راه افتاد.

رضا ببرنژاد نیز در میان بازداشت‌شدگان بود که روز اول خرداد دستگیر شد.

بازداشت رضا ببرنژاد پس از آن صورت گرفت که او پس از مرگ رئیسی، ویدئویی از رقص برادرش که در ۲۲ سالگی در اعتراضات ۱۴۰۱ قوچان با شلیک مستقیم مأموران جمهوری اسلامی کشته شد، منتشر کرد.

آقای ببرنژاد نوشت: «خون پاک و درد و رنج‌های همه مادران و پدران دادخواه خودش تقاصش را می‌گیرد. شاید طول بکشد ولی هیچ گریزی از آن نیست».

خانم حیدری که درباره خانواده‌های دادخواه در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کند، در پستی در شبکه ایکس نوشت که «مادر رضا هنگام بازداشت پسرش می‌گفته: رئیس‌جمهورتان مرده؟ مگر بچه‌ها ما آدم نبودند؟ چرا آن‌ها را کشتید؟»

در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری، بیش از پانصد نفر به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی جان باختند.

جمهوری اسلامی نه تنها عوامل این کشتار را بازخواست نکرده، بلکه برخی دیگر از معترضان را به اتهام قتل نیروهای امنیتی خود در جریان این اعتراضات، بازداشت و اعدام کرده است.

XS
SM
MD
LG