لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۰

شمار قربانیان حمله موشکی روسیه به پولتاوا به ۵۵ کشته رسید


حمله موشکی روسیه به منطقه پولتاوا
حمله موشکی روسیه به منطقه پولتاوا

مقام‌های اوکراین با اعلام پایان عملیات جست‌وجو و نجات در ساختمانی که در پولتاوا، در شرق این کشور، هدف موشک‌های روسیه قرار گرفت، شمار قربانیان را ۵۵ کشته اعلام کردند.

اورژانس اوکراین روز پنجشنبه ۱۵ شهریور تعداد زخمی‌های این حمله را که مرگبارترین حمله روسیه در سال جاری میلادی توصیف شده ۳۲۸ نفر اعلام کرد.

همچنین به گفته فلیپ پرونین، فرماندار منطقه، ۲۷ تن از مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

این حمله روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور روی داد و به گفته رئیس جمهور اوکراین، نیروهای روسیه با دو موشک بالستیک، از نوعی که رهگیری آن بسیار دشوار است، یک مرکز آموزشی‌نظامی و بیمارستان مجاور آن در پولتاوا را هدف قرار دادند.

به نوشته رویترز به نقل از مقامات محلی، عملیات جست‌وجو نجات به مدت سه روز ادامه داشت اما به دلیل هشدارهای جدید مبنی بر حمله هوایی مجدد، این عملیات به ناچار متوقف شد و در حال حاضر تعیین هویت اجساد در حال انجام است.

پولتاوا در حدود ۳۵۰ کیلومتری کی‌یف و در بزرگراه اصلی و مسیر راه‌آهن بین کی‌یف و خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، قرار دارد.

این حمله با محکومیت کشورهای مختلف روبه‌رو شد و واشینگتن نیز آن را نمونه‌ای دیگر از «وحشیگری پوتین» خواند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه می‌گوید در این حمله نظامیان اوکراینی و مربیان خارجی هدف قرار گرفتند.

نیروهای زمینی اوکراین از کشته شدن پرسنل نظامی در این حمله خبر داده اما جزئیاتی درباره این افراد ارائه نکرده‌اند.

روسیه در هفته‌های اخیر حملات موشکی به اوکراین، از جمله زیرساخت‌های انرژی و تأسیسات غیرنظامی، را افزایش داده است.

بیش از ۹۰۰ روز از آغاز تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و به نوشته رادیو اروپای آزاد، در آستانه ورود به مرحله‌ای است که می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

فرارسیدن فصل زمستان برأی توانایی و نیروی مقاومت اوکراین سنجش مهمی خواهد بود. بر اثر حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه حدود ۷۰ درصد از ظرفیت تولید برق اوکراین تخریب شده است و این کشور در فصل زمستان با کمبود شدیدتر انرژی روبرو خواهد شد که انتقال برق و آب رسانی را مختل می‌کند.

XS
SM
MD
LG