لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

تنها کشتۀ ۲۰۰ موشک شلیک‌شده از ایران به اسرائیل که بود؟


 لاشه موشک ایرانی که بر سر سامح الاصلی فرود آمد
لاشه موشک ایرانی که بر سر سامح الاصلی فرود آمد

فرد کشته‌شده بر اثر فرود لاشه یک موشک ایرانی، سامح الاصلی، کارگر ۳۸ ساله فلسطینی اصالتاً اهل غزه و ساکن منطقه جبالیا در شمال غزه بود.

او که سه فرزند داشت، یکی از هزاران کارگر اهل غزه بود که تا پیش از حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل، از سوی نهادهای امنیتی اسرائیل برای کار در این کشور مجوز گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها و تایمز اسرائیل، با شروع جنگ غزه، سامح الاصلی گرفتار شد و چون نتوانست به غزه بازگردد، در یک سال اخیر در کرانه باختری زندگی کرد. او در یک سال گذشته خانواده خود را ندید.

حسین حمایل، شهردار اریحا گفت سامح الاصلی ساکن دهکده نعیمه در حومه اریحا کشته شده و ۴ فلسطینی دیگر نیز در این روستا بر اثر اصابت همان موشک ایران زخمی شدند.

فلسطینیان در نقاطی در کرانه باختری که قطعات موشک‌های ایرانی به آن اصابت کرده، عکس یادگاری می‌گیرند. در روستای «دورا» فلسطینیان قطعه‌ای بزرگ از یک موشک ایرانی را در مرکز میدان دهکده قرار دادند.

برخی کاربران دنیای عرب در شبکه‌های اجتماعی نوشتند جمهوری اسلامی ایران، یک حکومت شیعی، با بیش از ۵۰۰ موشکی که در دو حمله به سوی اسرائیل شلیک کرده، تنها موفق به کشتن و زخمی کردن «مسلمانان سنی فلسطینی و عرب» شده است.

در حمله ۲۷ فروردین ایران به اسرائیل با ۳۱۳ پرتابه، تنها یک دختر ۷ ساله از اعراب بادیه‌نشین مسلمان در اسرائیل از ناحیه سر زخمی شد.

پدر او به رسانه‌های اسرائیل گفت اعراب بادیه‌نشین تا پیش از این حمله دارای پناهگاه نبودند و قطعه از موشک ضد موشک که برای شکار و منهدم کردن موشک ایرانی شلیک شده بود، به بام چادر این خانواده اصابت کرد که بر سر دخترک ۷ ساله فرود آمد.

این دختر به نام آمینه الحسونی در بیمارستان «سوروکا» در شهر بئرشبع در جنوب اسرائیل با گذراندن چند عمل جراحی مغزی، از کما خارج شد و بهبود یافت.

مقامات اسرائیلی با والدین او و آمینه دیدار کردند و بسیاری از مردم اسرائیل برای اعطای کمک مالی به این خانواده اقدام کردند.

در رهگذر کمک‌های مردم اسرائیل پناهگاه‌های مستحکم موقت که مانند لوله‌های بزرگ فولادی است در نقاط مختلف صحرای جنوب اسرائیل قرار گرفت تا بادیه‌نشینان در این رویدادها، به سوی آن بروند.

XS
SM
MD
LG