لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۸

اسپانیا چهار سرنشین یک زیردریایی مظنون به حمل مواد مخدر را نجات داد و بازداشت کرد


يک زیردریایی مشابه که پارسال توقیف شد حامل سه هزار کیلو کوکائین بود
يک زیردریایی مشابه که پارسال توقیف شد حامل سه هزار کیلو کوکائین بود

نیروهای انتظامی اسپانیا یک زیردریایی دیگر مظنون به حمل مواد مخدر از آمریکای لاتین به اروپا را شناسایی و چهار خدمه آن که همه اتباع کلمبیا هستند را بازداشت کردند.

گارد ساحلی اسپانیا این زیردریایی کوچک را که در عمق ۲۰ متری آب‌های اقیانوس اطلس و در فاصله تقریبا ۵۰۰ کیلومتری از سواحل جنوب غربی اين کشور به گل نشسته بود کشف کرد و چهار سرنشین آن را نجات داد.

گارد ساحلی اسپانیا روز چهارشنبه ششم تیر در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به مشخصات این زیردریایی و رفتار خدمه آن، نهادهای مسئول معتقدند که کوکائین حمل می‌کرده است».

این بیانیه می‌افزاید هر چهار سرنشین نجات یافته‌اند ولی زیردریایی با محموله‌اش در آب‌های اقیانوس غرق شد. گارد ساحلی اسپانیا قصد ندارد زیردریایی را از آب بیرون بکشد چون شواهد نشان می‌دهند که به عمق هزار متری در زیر سطح آب فرو رفته است.

این زیردریایی که مبدا آن کلمبیا بوده شبیه موارد دیگری است که از سال ۲۰۱۹ تاکنون توسط گارد ساحلی اسپانیا در آب‌های نزدیک به شمال غربی این کشور شناسایی و توقیف شده‌اند. يک زیردریایی مشابه که پارسال توقیف شد حامل سه هزار کیلو کوکائین بود.

در آب‌های نزدیک به سواحل آمریکای مرکزی و جنوبی نیز زیردریایی‌های مشابهی کشف و توقیف شده‌اند. این زیردریایی‌ها معمولا در عمق کم حرکت می‌کنند و قادر نیستند تمام مسیر خود را در زیر آب طی کنند.

دولت کلمبیا و اکوادور می‌گویند اقدامات انتظامی برای شناسایی باندهای قاچاق مواد مخدر که از این شناورها استفاده می‌کنند را تشدید کرده‌اند.

نیروی دریایی کلمبیا اعلام کرده که فقط در شش ماهی که از آغاز سال میلادی جاری می‌گذرد ۱۳ شناور مشابه با محموله مواد مخدر را در آب‌های نزديک به سواحل اين کشور در اقیانوس آرام کشف و توقیف کرده است.

XS
SM
MD
LG