لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۹

دلیل مسمومیت ده‌ها دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان «نامشخص» است


مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان
مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان

در حالی که ده‌ها دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان طی شبانه روز گذشته دچار مسمومیت غذایی شدید شده‌اند، مقام‌های این دانشگاه گفتند که هنوز دلیل مسمومیت دسته جمعی دانشجویان مشخص نیست اما «اوضاع بهداشتی تحت کنترل است» و «جایی برای نگرانی دانشجویان و خانواده‌هایشان وجود ندارد».

شورای صنفی دانشجویان کشور روز پنجشنبه با تایید گزارش‌ها درباره «مسمومیت غذایی دسته جمعی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان»، اعلام کرد که این مسمومیت گروهی از چهارشنبه شب دوم آذر ماه و «به دلیل کیفیت غیراستاندارد غذایی توزیع شده در میان دانشجویان» آغاز شده است.

این شورا با تاکید بر اینکه «جمع کثیری از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه دچار مسمومیت غذایی شده و به بهداری دانشگاه منتقل شده‌اند»، افزود که جمعیت دانشجویان مسموم شده در دانشگاه صنعتی اصفهان در شبانه روز گذشته در حال افزایش بوده است.

کانال‌های فعالان دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز شمار دانشجویان مسموم شده را تا ۳۰۰ نفر اعلام کرده و گزارش دادند که در میان مسموم شدگان هم دانشجویان خوابگاهی و هم دانشجویان غیر خوابگاهی وجود دارند.

به گفته فعالان دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، مقام‌های این دانشگاه تاکنون هیچ دلیل مشخصی برای بیماری اعلام نکرده‌اند و دانشجویان این مسمومیت را ناشی از سوء مدیریت مقام‌های دانشگاه و کیفیت غیرقابل قول غذای توزیع شده می‌دانند.

کاوه ضیائی، مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با تایید مسمومیت دسته جمعی ده‌ها دانشجوی این دانشگاه، گفت: «اقدام‌های اولیه پزشکی برای دانشجویان مسموم شده انجام شده است و کارشناسان و بازرسان بهداشت و درمان استان اصفهان و مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی، به دانشگاه فراخوانده شدند.»

ضیایی با بیان اینکه «وضعیت بهداشتی بخش‌های مختلف دانشگاه تحت کنترل است»، افزود: «مشکلات گوارشی برخی دانشجویان با رعایت توصیه‌های بهداشتی و در داروخانه دانشگاه به حداقل رسیده است.»

به گفته ضیائی، مراجعه دانشجویان و دانشگاهیان «با علایم تب و مشکلات گوارشی» به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه از روز چهارشنبه آغاز شده و در بررسی‌های اولیه توسط پزشکان این مرکز، احتمال شیوع بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت که در بین دانشجویان مبتلا، علایم شدید تا خفیف دیده شده با این حال وضعیت سلامتی دانشجویانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، رو به بهبود است.

کاوه ضیائی با تاکید بر اینکه «تمامی اقدامات درمانی لازم و رسیدگی به مبتلایان به سرعت و دقت در حال انجام است»، افزود: «همه الزامات درمانی در مورد دانشگاهیان در حال انجام است و جای نگرانی برای دانشجویان و خانواده‌هایشان وجود ندارد.»

همزمان شورای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد که جمعیت دانشجویان مسموم شده به گونه‌ای افزایش یافته است که «امکانات بهداری دانشگاه توان پشتیبانی ندارد و از خوابگاه دانشجویان تخت و چوب لباسی جهت رسیدگی به وضعیت دانشجویان مسموم شده، به بهداری منتقل شده است.»

XS
SM
MD
LG