لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

تفهیم اتهام نوجوانِ متهم به قتل چهار نفر در دبیرستانی در جورجیا؛ پدر متهم بازداشت شد


خانواده‌ای پس از حادثه تیراندازی در دبیرستان آپالاچی در شهر وایندر ایالت جورجیا یکدیگر را در آغوش می‌گیرند
خانواده‌ای پس از حادثه تیراندازی در دبیرستان آپالاچی در شهر وایندر ایالت جورجیا یکدیگر را در آغوش می‌گیرند

یک نوجوان ۱۴ ساله که متهم به کشتن چهار نفر در تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت جورجیا شد، روز جمعه ۱۶ شهریور در دادگاه تفهیم اتهام شد.

پدر این دانش‌آموز نیز روز پنجشنبه به اتهام دادن اجازه حمل اسلحه به پسرش دستگیر شد.

براساس مدارک قضایی که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته، این نوجوان به نام کولت گری در تیراندازی با یک تفنگ نیمه اتوماتیک دو دانش‌آموز و دو معلم دبیرستان آپالاچی در شهر وایندر ایالت جورجیا را کشته است. در این تیراندازی ۹ نفر ديگر نیز مجروح شدند.

نهادهای مسئول تاکنون در مورد انگیزه این تیراندازی، نحوه دستیابی این نوجوان به اسلحه و بردن آن به محیط دبیرستان اظهارنظر نکرده‌اند.

دادستانی ایالت جورجیا گفت کالین گری، پدر ۵۴ ساله این دانش‌آموز، روز پنجشنبه در ارتباط با این تیراندازی و به اتهام قتل غیر عمد و قتل درجه دو بازداشت شده است.

رئیس دادستانی ایالت جورجیا افزود: «اتهامات او با اعمال پسرش و دادن اجازه حمل اسلحه به او ارتباط دارد». این جدیدترین مورد از مسئول دانستن والدین برای تیراندازی فرزندانشان در دبیرستان‌های آمریکاست.

در ماه آوریل امسال برای اولین بار والدین نوجوانی که در مدرسه‌ای در ایالت میشیگان تیراندازی کرده بود در دادگاه محکوم شدند. جنیفر و جیمز کرامبلی به جرم عدم نگهداری ایمن اسلحه در محیط خانه و بی‌تفاوتی در قبال وخامت شرایط روحی- روانی فرزندانشان قبل از اقدام به تیراندازی، هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. فرزند آن‌ها در تیراندازی به سوی دانش‌آموزان مدرسه خود که در سال ۲۰۲۱ روی داد چهار نفر را به قتل رساند.

دادستانی ایالت جورجیا کولت گری را به عنوان فردی بالغ به چهار فقره قتل عمد متهم کرده است. افرادی که توسط او به قتل رسیدند دو دانش‌آموز ۱۴ ساله و دو معلم، یکی ۳۹ ساله و دیگری ۵۳ ساله هستند.

گزارش پلیس محلی در شهر وایندر که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را مشاهده کرده حاکی است که سال گذشته پس از انتشار یک پیام تهدیدآمیز در شبکه‌های اجتماعی، ماموران پلیس از کولت گری بازجویی کردند ولی او در آن زمان تهدید به تیراندازی در مدرسه را تکذیب کرده بود.

در جریان آن تحقیقات به‌دلیل وجود شواهد متناقض در مورد منشا اصلی این پیام تهدیدآمیز پلیس محلی قادر نبود علیه فرد مشخصی کیفرخواست صادر کرده و یا او را بازداشت کند.

تیراندازی روز چهارشنبه در دبیرستان آپالاچی جدیدترین مورد از تیراندازی‌های جمعی در دبیرستان‌های آمریکا است.

از جمله پر‌تلفات‌ترین موارد تیراندازی در محیط‌های آموزشی در سال‌های اخیر تیراندازی در شهر نیوتن در ایالت کنتیکات، در شهر پارکلند فلوریدا و اوالده در ایالت تگزاس هستند.

براساس آمارهایی که به طور مشترک توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه یو‌اس‌‌تودی و دانشگاه شمال شرقی آمریکا جمع‌آوری می‌شود تیراندازی در دبیرستان آپالاچی سی‌امین مورد از تیراندازی‌های جمعی در آمریکا از آغاز سال میلادی جاری است.

در این تیراندازی‌ها روی‌هم‌رفته دست‌کم ۱۲۷ نفر کشته شده‌اند.

نهادهای پژوهشی و کارشناسی و اف‌بی‌آی مفهوم تیراندازی جمعی را برای مواردی به کار می‌برند که تعداد قربانیان آن ظرف ۲۴ ساعت دست‌کم چهار نفر به غیر از فرد مهاجم باشد.

XS
SM
MD
LG