لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

حملات اسرائیل به اهداف حزب‌الله لبنان دست‌کم سه کشته برجای گذاشت


رسانه‌های دولتی لبنان و یک منبع نزدیک به گروه حزب‌الله از کشته شدن پنج نفر در دو حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان گزارش دادند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۶ خرداد تأیید کرد این حملات را علیه حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، انجام داده است که به کشته شدن سه عضو این گروه منجر شده است.

خبرگزاری رسمی لبنان، ان‌ان‌ای، گزارش داده در حمله «پهپادی اسرائیل» یک موتورسیکلت در عیتا الشعب، روستایی مرزی در جنوب لبنان، هدف قرار گرفته و دو نفر کشته و دو غیرنظامی زخمی شده‌اند.

این خبرگزاری پیشتر گفته بود که حمله جداگانه‌ای توسط «هواپیمای دشمن» به شهر مرزی ناقوره در جنوب لبنان «یک موتورسیکلت را هدف قرار داده است» که باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن چند غیرنظامی شده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای خبر داد که «یک تروریست حزب‌الله را در حال خروج از یک ساختمان نظامی» در منطقه ناقوره شناسایی کرده و این فرد را توسط «یک هواپیما هدف قرار داده و کشته است».

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که «دو تروریست حزب‌الله که در حال فعالیت در منطقه عیتا الشعب بودند نیز شناسایی شدند» و هدف قرار گرفتند.

حزب‌الله تنها کشته شدن یک نفر را تایید کرد. یک منبع نزدیک به این گروه اعلام کرد که یک تن در ناقوره جان باخته است.

از زمان حمله گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل در ۱۵ مهرماه که آغازگر جنگ در غزه شد، حزب‌الله لبنان نیز به طور مرتب با اسرائیل تبادل آتش کرده و در هفته‌های اخیر این حملات را در سراسر مرز تشدید کرده است.

این گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید این حملات را در حمایت از مردم غزه و گروه حماس انجام می‌دهد.

اسرائیل نیز در مقابل ضمن گسترش حملات خود به عمق خاک لبنان، به مقر این گروه شبه نظامی در خاک سوریه نیز حمله می‌کند.

روز شنبه، پنجم خردادماه،‌ نیز رامی عبدالرحمن رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا از کشته شدن یک افسر سوری که ارتباط نزدیکی با حزب‌الله لبنان داشت خبر داد که بر اثر انفجار بمب کار گذاشته‌شده در یک خودروجان باخته است.

به گفتهٔ آقای عبدالرحمن، این افسر، یک جنگجوی سوری نزدیک به جمهوری اسلامی بوده که حزب‌الله لبنان فعالیت می‌کرده است.

خبرگزاری دولتی سانا در سوریه نیز بدون اعلام مشخصات قربانی از کشته شدن «یک نفر بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری در خودرو»‌ در منطقه مزه خبر داد.

منطقه مزه محل استقرار کنسولگری ایران است که بر اثر حمله اسرائیل در ۱۳ فروردین تخریب شد. حمله‌ای که باعث کشته‌ شدن هفت نفر از جمله دو مقام ارشد سپاه پاسداران و یک عضو حزب‌الله لبنان شد.

طی ماه‌های گذشته چندین حمله هوایی به این محله که به شدت امنیتی است، صورت گرفته‌ که بیشتر مقامات ایرانی را هدف قرار داده‌ است.

XS
SM
MD
LG